• själar

Thai"massage" - vad tycker ni?

Har själv uppmärksammar alla thai"massage" ställen som dykt upp likt svampar överallt i Sverige dom senaste åren, och mycket talar för att på de flesta ställen erbjuds sex, åtminstone om man utgår ifrån vad som sägs och skrivs på nätet.Obs! Nu vill jag inte dra alla över en kam, det finns säkert seriösa som inte erbjuder sex!

På sajten " flashback" tex finns det flera meter långa recensionstrådar där man tipsar varandra, och berättar om sina upplevelser. Vad tycker ni om detta? Tycker ni detta är förenligt med strävan om ett mer jämlikt samhälle, och bättre människosyn?

Personligen tycker jag det är obehagligt att det förekommer typ bordellverksamhet i direkt anslutning till lekplatser inne på bostadsområden i samma trapp som man kanske nor , jag vill inte att sådan verksamhet ska förekomma på min gård där mina barn leker. Ej heller att de ska växa upp med denna skeva uppfattning om att kvinnor bara är sexuella objekt. Och jag vet ej heller hur pass utnyttjade dessa tjejer är?

Vad säger ni?

Är jag bara överkänslig och bitter kanske?

• Svar på tråden Thai"massage" - vad tycker ni?
  • Anonym (X)

Nä tycket också det är sjukt och äckligt... Och jag har jätte svårt att respektera en kille som är villig att betala för sex..

• Rataxes

Tycker det är märkligt att det skall vara förbjudet att få vissa kroppsdelar masserade.
    Har iofs aldrig besökt någon thaimassage...

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • EnAnonumius

Jaha så bara för att Thailändare även massera muskulaturer kring penis så skall det automatiskt tolkas som sex av svenskarna.
    Du vet thaimassage har även massage för fittan. Det är för att öka på blodcirkulationen i första hand...

Att det ger utlösning för många killar är för att det är ovana vid att vid en massage att det även masserar penis muskulaturen.

Och då skall det genast uppfattas som att man driver en "bordell verksamhet" och "happy ending" osv, per se.

Hur vore det om folk satte sig ned och tog reda på fakta innan det spyr ur sig fördomar som att det bedrivs bordellverksamhet i bostadsområdet.,

Sedan att många killar sitter och inbillar sig själva att de blir "avrunkade" gör ju knappast saken bättre för dessa fördomar kring thaimassörer.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (X)
    EnAnonumius skrev 2015-06-26 19:05:47 följande:

Jaha så bara för att Thailändare även massera muskulaturer kring penis så skall det automatiskt tolkas som sex av svenskarna.

Du vet thaimassage har även massage för fittan. Det är för att öka på blodcirkulationen i första hand...

Att det ger utlösning för många killar är för att det är ovana vid att vid en massage att det även masserar penis muskulaturen.

Och då skall det genast uppfattas som att man driver en "bordell verksamhet" och "happy ending" osv, per se.

Hur vore det om folk satte sig ned och tog reda på fakta innan det spyr ur sig fördomar som att det bedrivs bordellverksamhet i bostadsområdet.,

Sedan att många killar sitter och inbillar sig själva att de blir "avrunkade" gör ju knappast saken bättre för dessa fördomar kring thaimassörer.

Snarare att man vet att man kan köpa sex inte massage på många av dessa ställen. Inte alla dock.
  • Flash Gordon

Det är nog snarare så att på de allra, allra flesta thaimassage-ställena går det inte att köpa ett happy-ending. Så du behöver inte leva i tron att alla massageställen är förtäckta bordeller.

Sedan är thaimassage i sig självt skit. Gör bara ont och är obekvämt när de kör armbågar och knän i ryggen på en. Provade en gång och aldrig mer.

• Anonym (yeah right)

Kanske snarare så att dom flesta erbjuder sex och därför kommer folk och förnekar detta, för att de själva är stammisar och inte vill torska?

Kan vissa vara utsatta för trafficking?

Och det är väl inte speciellt trevligt och idylliskt att ha dessa eventuellt förtäckta bordeller i sitt bostadsområde precis intill lekparken? Om man vill hålla på med sådan kan det väl åtminstone hålla till någon annanstans?

.

• Konservativ

Om det förekommer så är det vidrigt. Det är förnedrande både för mannen och kvinnan. Jag har ingen uppfattning hur vanligt det kan vara, men om det är vanligt så borde det väl vara lätt att åtala? Fast med det rättssystem som finns i Sverige är jag inte förvånad...

Men å andra sidan. Med den lössläppthet och totala anarki som råder på sexualområdet så är det bara logiskt att sådana ställen etableras.

• Flash Gordon
    Anonym (yeah right) skrev 2015-06-29 12:48:53 följande:

Kanske snarare så att dom flesta erbjuder sex och därför kommer folk och förnekar detta, för att de själva är stammisar och inte vill torska?

Kan vissa vara utsatta för trafficking?

Och det är väl inte speciellt trevligt och idylliskt att ha dessa eventuellt förtäckta bordeller i sitt bostadsområde precis intill lekparken? Om man vill hålla på med sådan kan det väl åtminstone hålla till någon annanstans?

.

Då jag känner tjejer som dels ägt salonger, dels jobbar/jobbat på sådan ställen kan jag säga att det finns en utbredd trötthet i branschen på män som gått på myten om happy endings och därför sticker in näsan och frågar efter "extra" - normalt flera stycken varje dag.

Men det är ju inte en lika kittlande tanke. Att allt skulle vara fullständigt normalt och gå rätt till.
  • Anonym (jomen visst)
    Flash Gordon skrev 2015-06-29 13:34:50 följande:

Då jag känner tjejer som dels ägt salonger, dels jobbar/jobbat på sådan ställen kan jag säga att det finns en utbredd trötthet i branschen på män som gått på myten om happy endings och därför sticker in näsan och frågar efter "extra" - normalt flera stycken varje dag.

Men det är ju inte en lika kittlande tanke. Att allt skulle vara fullständigt normalt och gå rätt till.

ingen rök utan eld va? Då borde du väl också ha koll på hur omfattande det är..nej försök men nån annan, alltså?!.
  • Anonym (jomen visst)

Asså, kan ni inte bara dra till tjottahejtti med era bordeller, ni som vill hålla på med sådant?! Jag vill fan inte ha ngt sådan i mitt bostadområden, ännu mindre i min trappuppgång! Är de någon som frågat mig om jag är ok med detta? - Nej!! Allt kretsar kring mäns behov i detta samhälle alla andra ska bara låta köras över.

.

Svar på tråden Thai"massage" - vad tycker ni?