• själar

Thai"massage" - vad tycker ni?

Har själv uppmärksammar alla thai"massage" ställen som dykt upp likt svampar överallt i Sverige dom senaste åren, och mycket talar för att på de flesta ställen erbjuds sex, åtminstone om man utgår ifrån vad som sägs och skrivs på nätet.Obs! Nu vill jag inte dra alla över en kam, det finns säkert seriösa som inte erbjuder sex!

På sajten " flashback" tex finns det flera meter långa recensionstrådar där man tipsar varandra, och berättar om sina upplevelser. Vad tycker ni om detta? Tycker ni detta är förenligt med strävan om ett mer jämlikt samhälle, och bättre människosyn?

Personligen tycker jag det är obehagligt att det förekommer typ bordellverksamhet i direkt anslutning till lekplatser inne på bostadsområden i samma trapp som man kanske nor , jag vill inte att sådan verksamhet ska förekomma på min gård där mina barn leker. Ej heller att de ska växa upp med denna skeva uppfattning om att kvinnor bara är sexuella objekt. Och jag vet ej heller hur pass utnyttjade dessa tjejer är?

Vad säger ni?

Är jag bara överkänslig och bitter kanske?

• Svar på tråden Thai"massage" - vad tycker ni?
  • Flash Gordon
    Anonym (jomen visst) skrev 2015-06-29 21:59:49 följande:
    ingen rök utan eld va? Då borde du väl också ha koll på hur omfattande det är..nej försök men nån annan, alltså?!.
    Det är förstås fullt möjligt att du personligen har andra erfarenheter av saken.
  • grind

Det är komiskt att så många svenskar hejar RFSU samtidigt dömde ogillar bordeller. Det är samma skrot och korn bägge två. Den förstnämnda uppmuntrar ju indirekt till det sistnämnda.

• Anonym (Rovdjur)
    Anonym (jomen visst) skrev 2015-06-29 22:05:31 följande:

Asså, kan ni inte bara dra till tjottahejtti med era bordeller, ni som vill hålla på med sådant?! Jag vill fan inte ha ngt sådan i mitt bostadområden, ännu mindre i min trappuppgång! Är de någon som frågat mig om jag är ok med detta? - Nej!! Allt kretsar kring mäns behov i detta samhälle alla andra ska bara låta köras över.

.

Håller med. Fy fan.
  • Blueskillen

Jag har varit på thaimassage fyra gånger och bara en gång blivit tillfrågad om jag ville ha mer än vanlig massage. Jag tackade nej och hon fortsatte massera mig som att frågan aldrig blivit ställd.

Men jag är kanske en liten smygsnuskgubbe i alla fall. Massagen tycker jag är både bra i förebyggande syfte och skönt för stunden. Men jag gillar att en så ung kvinna masserar min kropp. Nu är det inte bara då hon masserar mina ben utan att hon är nära mig och rör hela mig som jag gillar. Jag blir inte hård men jag gillar beröringen och närheten. Jag vet inte om ni tycker att det är otrohet för jag har en fru? Hon vet att jag går dit så det är inget jag döljer.

• Anonym (hm)
    Blueskillen skrev 2015-07-14 07:15:45 följande:
    Jag har varit på thaimassage fyra gånger och bara en gång blivit tillfrågad om jag ville ha mer än vanlig massage. Jag tackade nej och hon fortsatte massera mig som att frågan aldrig blivit ställd.

Men jag är kanske en liten smygsnuskgubbe i alla fall. Massagen tycker jag är både bra i förebyggande syfte och skönt för stunden. Men jag gillar att en så ung kvinna masserar min kropp. Nu är det inte bara då hon masserar mina ben utan att hon är nära mig och rör hela mig som jag gillar. Jag blir inte hård men jag gillar beröringen och närheten. Jag vet inte om ni tycker att det är otrohet för jag har en fru? Hon vet att jag går dit så det är inget jag döljer.

Hon kanske är glad att hon slipper massera dig? Låter som du har behov som inte är fyllda.
  • Blueskillen
    Anonym (hm) skrev 2015-07-14 07:32:08 följande:

Hon kanske är glad att hon slipper massera dig? Låter som du har behov som inte är fyllda.

Jag förstår inte? Varför tror du att min fru inte rör vid mig eller masserar mig? Vad är det för behov jag har som inte är uppfyllda menar du?

Om jag förstår ditt inlägg rätt så tycker du att det är fel att jag känner att det är skönt att bli berörd av en kvinna som masserar mig? Jag går till en massör för att få massage och känner att det är skönt att bli berörd.

Är det bara jag som tycker att det är skönt att bli berör då man får massage?
  • Anonym (hm)
    Blueskillen skrev 2015-07-14 07:49:08 följande:
    Jag förstår inte? Varför tror du att min fru inte rör vid mig eller masserar mig? Vad är det för behov jag har som inte är uppfyllda menar du?

Om jag förstår ditt inlägg rätt så tycker du att det är fel att jag känner att det är skönt att bli berörd av en kvinna som masserar mig? Jag går till en massör för att få massage och känner att det är skönt att bli berörd.

Är det bara jag som tycker att det är skönt att bli berör då man får massage?

Men det kan väl din fru göra då så blir det ju billigare i alla fall? Men hon kanske inte tycker det är kul att massera under en längre tid? Kan inte en man massera dig lika gärna då? Eller måste det vara en kvinna?
  • Blueskillen
    Anonym (hm) skrev 2015-07-14 07:58:29 följande:

Men det kan väl din fru göra då så blir det ju billigare i alla fall? Men hon kanske inte tycker det är kul att massera under en längre tid? Kan inte en man massera dig lika gärna då? Eller måste det vara en kvinna?

Jag har pengar så det är inga problem och för övrigt får jag massage som friskvård via jobbet.

Min fru kan inte massera som man ska göra för att lösa upp knutor och andra skador. Jag har gått i över femton år och fått massage, svensk-, idrotts-, mys- på spa, thai- och kinesisk massage och alla har varit utbildade massörer. Min fru är inte i närheten av dessa massörer även om det är mycket skönt att få massage av henne fast hon inte kan knåda rätt då hon ger mig massage.

Ja, det måste vara en kvinna för att jag ska känna det där extra när jag blir berörd under en massage. En man kan inte ge mig det. Men en man kan ge mig djup och hård massage så jag kan må bättre rent kroppsligt nästa gång jag ska anstränga min kropp i träning. Det har ännu ingen kvinna lyckats med. De har inte kraften. Båda kompletterar varandra mycket bra.
  • Anonym (tommi)

Vårt företag har friskvårdscheckar, alla får 6.000 kr om året.
    Thaimassage är oerhört vanligt då vi kan följa via vår portal vart dom
    löses in.  I princip 100% av dom som går på thaimassage är män.
    Känns lite märkligt att skattesubventionera denna verksamhet.

• Blueskillen
    Anonym (tommi) skrev 2015-07-14 15:14:31 följande:

Vårt företag har friskvårdscheckar, alla får 6.000 kr om året.

Thaimassage är oerhört vanligt då vi kan följa via vår portal vart dom

löses in.  I princip 100% av dom som går på thaimassage är män.

Känns lite märkligt att skattesubventionera denna verksamhet.

Och då drar du slutsatsen att i princip 100% får en sexuell tjänst utförd? Det hade aldrig jag vågat säga i fikarummet till mina kollegor.

Sen kan jag nog påstå att du har fel att era pengar som företaget betalar genom subventionerade skattemedel går till sexuella tjänster. Om jag har fattat det rätt så är det kontanter som gäller och inte inslag i kassan då dessa tjänster betalas.

Jag vill understrycka att jag absolut inte på något sätt supportar en sådan här verksamhet. Som jag skrev tidigare här i tråden har jag av fyra besök på thaimassageställen blivit tillfrågad en gång om jag ville ha extra. Jag avböjde. Jag tycker inte att det är en verksamhet som bör pågå.
  • Blueskillen
    Radiobil skrev 2015-07-14 15:51:08 följande:

Ska man komma åt bordellverksamhet kan man börja med den hallick i sin feta BMW som dagligen släpper ut sina tiggerskor på bete i Malmö. Finns fullt av bilder, men polisen gör ingenting åt det.

www.imagebam.com/gallery/949ec0z2znshx8v39fyssnvypjwrlqpv/

Jag fattar inte vad dessa bilder visar eller bevisar? Vad vill du lägga fram för fakta med dem?
  • Blueskillen
    Radiobil skrev 2015-07-14 16:07:42 följande:

Sluta sura för att jag påvisar din favoritplats att köpa sex på.

Nu kom du med ytterligare ett felaktigt påstående. Två påstående och båda var fel. Illa illa. Det kan inte bli mer fel än så.
  • Venne

Jag är kvinna och tycker mycket om thaimassage. De är duktiga, fixar smärtor och man går därifrån som på moln. Har aldrig fått något "snuskigt" intryck där, inte min man heller. Så att döma ut alla professionella massörer som horor är ju faktiskt för jävligt. Även att döma ut folk som torskar baserat på hur de spenderar sitt friskvårdsbidrag. För även jag gör det och har ju verkligen inte köpt sexuella tjänster.

• Anonym (tommi)
    Blueskillen skrev 2015-07-14 15:56:52 följande:
    Och då drar du slutsatsen att i princip 100% får en sexuell tjänst utförd? Det hade aldrig jag vågat säga i fikarummet till mina kollegor.

Sen kan jag nog påstå att du har fel att era pengar som företaget betalar genom subventionerade skattemedel går till sexuella tjänster. Om jag har fattat det rätt så är det kontanter som gäller och inte inslag i kassan då dessa tjänster betalas.

Jag vill understrycka att jag absolut inte på något sätt supportar en sådan här verksamhet. Som jag skrev tidigare här i tråden har jag av fyra besök på thaimassageställen blivit tillfrågad en gång om jag ville ha extra. Jag avböjde. Jag tycker inte att det är en verksamhet som bör pågå.
    Nej jag påstår att i vårt företag, under de år jag var ansvarig, var det 100 % män som använde sina checkar på thaimassage. Inte att dom fick sexuella tjänster.
    Jag tror majoriteten av ägarna/innehavarna som är med i friskvårdscheck systemet inte accepterar sexuella tjänster på sina salonger.
    Det betyder inte att deras anställda inte erbjuder detta bakom låsta dörrar.
    Titta på prisbilden. 300 kr per timme. Ibland lägre.
    Vad tror du dom betalar sina massörer i timmen ?  50 kr ?
    även med 8 kunder om dagen blir det bara 400 kr per dag ( 9,000 kr per mån)
    Klart dom har extrainkomster.

• Blueskillen
    Anonym (tommi) skrev 2015-07-14 21:53:12 följande:

Titta på prisbilden. 300 kr per timme. Ibland lägre.

Vad tror du dom betalar sina massörer i timmen ?  50 kr ?

även med 8 kunder om dagen blir det bara 400 kr per dag ( 9,000 kr per mån)

Klart dom har extrainkomster.

Jag har betalat 390kr men aldrig sett att det kostat så lite som 300kr. Men jag har inte kollat av marknaden så det kanske stämmer med det du skriver. Men jag tror inte de får så lite som 50kr av dessa 300kr. Jag tror mer att de kanske delar på summan och då blir det 150kr för en timme och är det så att de nu har åtta kunder som du räknar så blir det 24.000kr i månaden. Klart okej lön för det jobbet. Har ägaren 2-3 massörer så tror jag nog att alla tjänar på det så de kan leva drägligt.

Sen tror jag att många jobbar mer än åtta timmar om dagen och fler dagar än fem i veckan och att de inte har åtta kunder om dagen. Om någon eller många erbjuder något extra bakom dörren är klart möjligt. Jag vet inte hur vanligt det är men att påstå att alla massörer från Thailand utför sexuella tjänster är fel och att döma alla kunder som torskar är helt galet. Den jag var hos senast, den fjärde thailändska massagen jag fick på 15 år av massage, sa direkt då jag gick in i rummet att jag skulle behålla underkläderna på. Respekt åt henne och hennes yrkeskunnande.

Sen skrev du faktiskt att du tyckte det kändes märkligt att subventionera denna verksamhet med friskvårdspengar. Varför det? Varför är det mer rätt att ge friskvårdspengen till en svensk massör som tar 600-800 kronor i timmen?
  • sverker11
    själar skrev 2015-06-26 14:30:30 följande:

Är jag bara överkänslig och bitter kanske?

Det mesta handlar nog om rasistiska fördomar mot thailändskor. Nu vill jag inte peka ut dig som rasistisk och fördomsfull men den allmänna synen på thailändskor är fördomsfull och mycket av det som sägs skulle ha klassats som hets mot folkgrupp om det riktats mot andra grupper.
  • sverker11
    Flash Gordon skrev 2015-06-27 09:11:57 följande:

Sedan är thaimassage i sig självt skit. Gör bara ont och är obekvämt när de kör armbågar och knän i ryggen på en. Provade en gång och aldrig mer.

Jag har samma erfarenhet. Vill man ha massage så skall man leta efter "svensk massage", "idrottsmassage" eller liknande och se till att den som ger massagen har någon form av utbildning. Det  är dyrare men det finns en anledning till att "svensk massage" har blivit ett begrepp.
Svar på tråden Thai"massage" - vad tycker ni?