• Förälder 24/7

    Privatliv med ny man i huset??

    Skulle vara oerhört tacksam för råd i en nyuppkommen situation!
    Jag har en 13-årig dotter. Hennes pappa och jag skilde oss för 2 år sedan och han bor inte nära så jag har henne hela tiden.
    Jag har träffat en ny man som är helt fantastisk. En bra man på alla sätt.
    Dottern har sagt att hon inte vill att vi pussas och kramas framför henne, eftersom hon upplever det som jobbigt. Detta har vi hörsammat.
    Nu ifrågasätter dock min dotter att nye mannen och jag har sex på natten. Hon hör oss och är skitförbannad på mig. Jag tycker att hon går långt över gränsen för vad som är okej för henne att lägga sig i. Vi har slutat med att vänslas framför henne, men jag vill ha ett privatliv i mitt eget sovrum!
    Era tankar om detta?? Snälla!

  • Svar på tråden Privatliv med ny man i huset??
  • Bullen2015

    Apsolut ska ni kunna ha det :) Det kan ju vara så att dottern inte riktigt smällt att du och hennes pappa har skilt er än... Får ge henne lite egen tid, du och hon. Prata med henne :) Hade lite så med sonen ett tag, men jag sa som det var... Jag är kär och galen och vi kommer pussas kramas osv. Men du är mitt hjärta och du kommer förstå när du blir större :) Nu är det inga problem längre, han har slutat skrika när vi pussas ;)

    Lycka till :)

  • fjanten

    Sen anser jag förstås att man ska ha sex på ett sånt sätt att inte barnen behöver "ta del av det" oavsett om det är med barnets förälder eller en annan partner. Ni behöver ju inte väsnas.

  • glutten

    Fast alltså om hon HÖR er ha sex på nätterna kan jag tycka att hon inte är fel ute.. Ingen vill höra föräldrar ha sex, vare sig det handlar om ursprungsföräldrarna eller ena föräldern och hens nya :)

  • Djävulens Högra Hand

    Vill ts höra dottern stöna, gnissla i en säng när det väl blir dags? Eller skulle du vilja höra din mamma själv ligga med en ny karl som du antagligen inte vill ha i huset?

    Tåls att tänka på när man själv vill ha ett privatliv att det finns andra med som vill ha ett privatliv utan att bli åhörare av vad morsan gör på natten...

  • Satra

    Det måste finnas andra tider för er tid, när dottern inte är hemma t.ex. Hon har sagt att hon inte vill höra er och där måste din förståelse som mamma komma in, allt annat är egoistiskt. Barn vlll inte höra sina föräldrar ha sex eller den ena föräldern med en ny partner. Ni får ta de lite lugnt helt enkelt.

  • Satra
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-26 16:12:20 följande:
    Vill ts höra dottern stöna, gnissla i en säng när det väl blir dags? Eller skulle du vilja höra din mamma själv ligga med en ny karl som du antagligen inte vill ha i huset?
  • MammAmma

    Inga barn vill höra sina föräldrar ha sex, oavsett familjekonstellation. Jag har varit i din dotters skor och tvingades genomlida åratal av stånk och stön från morsans sovrum, trots att både jag och min 5 år yngre bror upplyst dem om att vi kunde höra dem och att vi upplevde det som obehagligt. Jag flyttade till slut hem till pappa och slapp sitta och kura inlåst på mitt rum för att jag inte vågade gå utanför rummet av överhängande risk att behöva höra dem. Min stackars bror kunde då åtminstone flytta in i mitt gamla rum och slapp ha dem frustandes vägg i vägg.

    Din dotter ska inte behöva ta del av ditt sexliv, dämpa er!

  • Maddi

    De är klart att hon inte vill höra er ha sex, vad trodde du egentligen? Det är inte ok från eran sida. Ett barn vill varken höra sina biologiska föräldrar eller någon annan ha sex.

    Dessutom förstår jag inte ens hur ni kan ha sex när ni vet att barnet hör..

  • Bullen2015

    Men skit, klart dom ska ha ett sex liv. Tror inte Ts skriker och stönar högt, men en lite knarande säng har ingen död av. Men jag tror det är viktigt att Ts har en dialog med sin dotter. När är kärlek fel? Kan ju förstå om Ts släppa hem en ny man varje helg. Klart hon har rätt till sitt sex liv. Dessutom har hon dottern på heltid, så när ska dom få till det? En gång i månaden när kanske dottern sover borta?! Nej det är inge kul att höra när andra har sex, men det är naturligt och alla bor inte i stora villor.

  • Djävulens Högra Hand
    Bullen2015 skrev 2015-06-26 16:53:17 följande:

    Men skit, klart dom ska ha ett sex liv. Tror inte Ts skriker och stönar högt, men en lite knarande säng har ingen död av. Men jag tror det är viktigt att Ts har en dialog med sin dotter. När är kärlek fel? Kan ju förstå om Ts släppa hem en ny man varje helg. Klart hon har rätt till sitt sex liv. Dessutom har hon dottern på heltid, så när ska dom få till det? En gång i månaden när kanske dottern sover borta?! Nej det är inge kul att höra när andra har sex, men det är naturligt och alla bor inte i stora villor.


    Sex liv? Är väl ingen katt det skrivs om...

    Far någon illa så är det fel, så med ditt resonemang bara det kliar så får alla andra härda. Nej bor man inte i stor villa får man väl som vuxen anpassa sig efter rådande omständigheter, det är väl det som är signifikant med att vara vuxen samt att vilja sina barns bästa, förstår man inte det där är man nog inte vuxen nog ens heller att ha sex...
Svar på tråden Privatliv med ny man i huset??