• StringKillen

Nonchalant mamma!

Hej!

När jag var runt 7 - 8 års åldern så älskade jag att vara med killar! Tjejer var inget intressant enligt mig. När jag blev äldre så började jag pröva min systers string trosor som var hur mycket bättre än männens boxers. Det var då jag förstod att jag är homosexuell.

Enda sen dess har det varit en hemlighet. Jag är 22 år gammal och har en ganska stor familj.

Jag berättade för min syster att jag är homosexuell och jag har varit det sen jag var typ 8 år. Min syster och jag knöt starkare band än förut.

Idag den 27 Juli bestämde jag mig för att berätta detta för min bror. Eftersom jag inte längre orkar smyga med min sexuella läggning. Min bror blev jätteglad och sa att det var starkt gjort. Vi pratade ungefär i 10 minuter och jag bestämde mig för att berätta detta för min mamma.

Så jag ringde hem och kollade om hon var hemma. Som hon nu förstås var.

När jag väl var hemma så fick jag en klump i halsen och blev riktigt nervös. Så jag sa "Mamma. Jag måste berätta en sak som jag har hållit hemlig i flera år." Mamma bara kollade på mig. Jag fick tårar i ögonen och kollade på henne och sa "Mamma. Jag är homosexuell. " med darr på rösten.

Min mamma började genast att skratta och sa "Nej. Det är du inte. Sluta inbilla dig saker som du inte är!".

Vad ska detta betyda? Jag har pratat med mina syskon om detta. Jag har haft flera pojkvänner under en lång period!

Snälla! Kom med bra svar! :)

• Svar på tråden Nonchalant mamma!
  • Anonym (Tjej22)

Vad hände sen? Sa hon så och sen gick du eller vad?

• StringKillen
    Anonym (Tjej22) skrev 2015-06-27 20:40:34 följande:

Vad hände sen? Sa hon så och sen gick du eller vad?

Jag blev riktigt besviken på henne. Jag hade höga förväntningar på att hon skulle bry sig. Jag sa till henne att jag är det vare sig om hon vill eller inte! Och blev arg för att hon inte lyssnade på mig!
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-27 20:43:08 följande:

Jag blev riktigt besviken på henne. Jag hade höga förväntningar på att hon skulle bry sig. Jag sa till henne att jag är det vare sig om hon vill eller inte! Och blev arg för att hon inte lyssnade på mig!

Ja och det tycker jag verkligen att du har all rätt att bli ... Har hon pratat mer om det eller du? Hon tror dig inte på fullaste allvar eller tror du att hon förnekar det?
  • Anonym (chock, kanske?)

Låt det landa lite hos henne. Jag tycker du skötte din del bra men hon kanske blev chockad. Prata med henne igen om du vill, du kan ju ta med ett syskon också om du vill. Jag är inte gay själv men Typ RFSL kanske har någon man kan prata med om sådant här? Tycker du var stark som kom ut inför din mamma, bra gjort!

• StringKillen
    Anonym (chock, kanske?) skrev 2015-06-27 20:55:51 följande:

Låt det landa lite hos henne. Jag tycker du skötte din del bra men hon kanske blev chockad. Prata med henne igen om du vill, du kan ju ta med ett syskon också om du vill. Jag är inte gay själv men Typ RFSL kanske har någon man kan prata med om sådant här? Tycker du var stark som kom ut inför din mamma, bra gjort!

Jo. Chokad blev hon nog. Hon ringde den systern som jag har pratat med förut om min läggning. Skulle du kunna skicka ett meddelande till mig med deras hemsida? :)
  • StringKillen
    Anonym (Tjej22) skrev 2015-06-27 20:55:14 följande:

Ja och det tycker jag verkligen att du har all rätt att bli ... Har hon pratat mer om det eller du? Hon tror dig inte på fullaste allvar eller tror du att hon förnekar det?

Min mamma har inte ens nämnt något om det som jag sa till henne. Det verkar som att hon redan har förträngt det!

www.RFSL.se

Ja, vad ska man säga om din mamma, hon är en annan generation, hon kanske är rädd att du ska få det svårare i livet än om du varit straigt. Hon kanske hemskt gärna vill ha barnbarn och tror det blir svårare om du är gay. Hon kanske har fördomar om hur homosexuella är och hur de lever.

Jag är superglad att dina syskon stöttar dig!

• Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-27 21:22:03 följande:

Min mamma har inte ens nämnt något om det som jag sa till henne. Det verkar som att hon redan har förträngt det!

Okej.. Tkr du ska sätta dig ner igen ordentligt med henne och snacka och säga det du skrivit här men också tala om för dina syskon hur hon reagerat. Skönt att dom accepterar dig som du är och det kmr antagligen släppa för henne också men som sagt det är ju din mamma och hon borde ju acceptera den du är. den hemsidan som står över är rfsl.se

Hoppas att det kommer gå bra och som sagt det är starkt att berätta något sådant! Men borde som sagt inte vara en stor grej är själv bisexuell och kan vara jobbigt att berätta för vissa tyvärr för man vill så gärna bli accepterad.
  • Kyrkby

Jag har mkt svårt för samkönade förhållande och än mer för äktenskap.
    Hade mina barn eller barnbarn kommit och berättat att de är homo skulle jag ha mkt mkt svårt att acceptera barn och barnbarn.
    För mig är ett äktenskap mellan man och kvinna.
    Ser dagens alla bög flat fester och manifestationer osv som en modenyck som kommer att mynna ut om ngr år .

Kyrkby skrev 2015-06-27 22:26:47 följande:

Jag har mkt svårt för samkönade förhållande och än mer för äktenskap.

Hade mina barn eller barnbarn kommit och berättat att de är homo skulle jag ha mkt mkt svårt att acceptera barn och barnbarn.

För mig är ett äktenskap mellan man och kvinna.

Ser dagens alla bög flat fester och manifestationer osv som en modenyck som kommer att mynna ut om ngr år .

Modenyck? Homosexualitet har funnits i alla tider men har varit mer eller mindre accepterat.

Du får nog börja jobba med det där, stor möjlighet att ett barn eller barnbarn är homosexuellt. Men det kanske inte vågar berätta det för dig. Känns det bra?
Svar på tråden Nonchalant mamma!