Inlägg från: Anonym (Tjej22) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej22)

Nonchalant mamma!

Vad hände sen? Sa hon så och sen gick du eller vad?

• Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-27 20:43:08 följande:

Jag blev riktigt besviken på henne. Jag hade höga förväntningar på att hon skulle bry sig. Jag sa till henne att jag är det vare sig om hon vill eller inte! Och blev arg för att hon inte lyssnade på mig!

Ja och det tycker jag verkligen att du har all rätt att bli ... Har hon pratat mer om det eller du? Hon tror dig inte på fullaste allvar eller tror du att hon förnekar det?
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-27 21:22:03 följande:

Min mamma har inte ens nämnt något om det som jag sa till henne. Det verkar som att hon redan har förträngt det!

Okej.. Tkr du ska sätta dig ner igen ordentligt med henne och snacka och säga det du skrivit här men också tala om för dina syskon hur hon reagerat. Skönt att dom accepterar dig som du är och det kmr antagligen släppa för henne också men som sagt det är ju din mamma och hon borde ju acceptera den du är. den hemsidan som står över är rfsl.se

Hoppas att det kommer gå bra och som sagt det är starkt att berätta något sådant! Men borde som sagt inte vara en stor grej är själv bisexuell och kan vara jobbigt att berätta för vissa tyvärr för man vill så gärna bli accepterad.
  • Anonym (Tjej22)
    Kyrkby skrev 2015-06-27 22:26:47 följande:

Jag har mkt svårt för samkönade förhållande och än mer för äktenskap.

Hade mina barn eller barnbarn kommit och berättat att de är homo skulle jag ha mkt mkt svårt att acceptera barn och barnbarn.

För mig är ett äktenskap mellan man och kvinna.

Ser dagens alla bög flat fester och manifestationer osv som en modenyck som kommer att mynna ut om ngr år .

Mynna ut?! Det ses oftare och mer nu för fler vågar berätta. Homosexualitet har funnits sedan antiken, antagligen sen människan funnits men det är då man funnit "bevis".

Acceptera dina barn som dom är. Vad är så farligt med att vara bi eller homo? Med tanke på alla sjukdomar och saker som kan hända så skulle jag vara glad om mitt barn var homosexuell... Acceptera ditt barn som det är, det är dig den ska känna trygghet ifrån och du som förälder som ska lära barnet att vara glad för den du är. Homosexualitet är det minsta "problemet" i den här världen. Att man inte kommit längre är ett skämt.
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-27 22:51:10 följande:

Jo det är klart att jag vill kunna prata med henne om detta. Men jag tror att det är enklare att försöka låta det ta lite tid för henne. Jag tror att det blev så pga att det kom rakt på.

Jag tackar alla för de fina svaren :)

Gör det som känns bäst och lycka till med allt! :)
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-28 14:41:18 följande:

Jag tror att min syster ringde innan idag och pratade med henne. Jag tjuvlyssnade lite på vad hon sa. Det lät som att hon sa "Vad ska jag göra? Det stämmer inte det han (Jag) säger".

Man får ju hoppas på att det kom fram till henne! :)

Det är jätte bra att din syster pratar med henne så hon vet om att det är andra som vet om det här och tror på dig. Det går säkert in mer och sen att du någon gång när det känns bra för dig talar om att du vetat om det vääääldigt länge och allt där till när hon accepterat det mer :)
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-28 15:22:49 följande:
    Jag hoppas på att hon accepterar det. Annars vore det konstigt. Men finns det en chans att jag skulle kunna prata med dig? :)
    Visst! Skickat privat meddelande :)
  • Anonym (Tjej22)
    StringKillen skrev 2015-06-29 01:08:45 följande:

Jag har inte fått något av dig :(

Va ;0 skriver igen då.
Svar på tråden Nonchalant mamma!