Inlägg från: Anonym (Biet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biet)

Söker...

Jag tycker ju att irl funkar bra för mig, oftast genom jobbet faktiskt. De som blir intresserade märker tecknen tydligen eftersom ingen kan se det genom mitt utseende eller egentligen sätt.

Sen så tycker jag att det är fascinerande vilka som har de här tendenserna, verkligen förvånande många och ofta inte alls de man väntar sig. Alla är riktigt bra helt normala tjejer, sådana som om de inte blir flirtar eller mer ofta blir vänner.

Är du kanske mån om att dölja alla tecken på tjejintresse så att de som är likadana tar dig för totalt hetero? För mig är det så att kroppsspråket hos de jag träffar på visar rätt snabbt det där intresset, hand genom håret, vill gärna stå nära osv. Kanske att man får läsa av omgivningen ganska noggrant?

• Anonym (Biet)

Kom på att jag får lägga till att jag är ute som bi hos mina närmaste vänner och på jobbet...Narnia i stort sätt :)

• Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-06-28 22:00:55 följande:

Nej, han vet inget om min läggning och jag önskar jag hade modet att ta upp ämnet. Jag är inte riktigt där ännu och det tror jag inte han heller är tyvärr. Vad gäller äventyr med en annan man så är det inget som intresserar mig alls då gubben min ger mig det jag vill ha, (förutom tjejdelen).

Härligt att få höra din historia och att du är nöjd, lycklig och har det bra :)...

Är du helt säker på att han inte vet redan? Om han är bra på att känna in vad du tänker så kan det ju vara så att det inte alls skulle komma som en överraskning om du skulle berätta.
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-06-28 11:55:09 följande:

Det här var ju kul att höra. Hoppet lever, jag väljer att tolka att jag inte haft någon vidare tur och lycka i ämnet :).. Sidor har jag testat men jag blev trött av all uppvaktning av både trevliga och mindre trevliga män där bilder på könsorgan var det primära i kontakten.

Hoppas och tror, (nej förresten, vet) att jag inte döljer mig helt i min läggning eller i mitt sätt att vara. Jag undrar i och för sig om det kan vara som så att man som tjej är lite väl bortskämd och bekväm med att killar tar för sig på lite annat vis. Haha, jag tror nog själv att jag sänder ut och samlar in signaler på hög i mitt huvud. I själva verket kanske jag är så hemlig med min signaler att de är omöjliga att tyda :)....

Eftersom jag själv har ett förhållande så skulle det vara önskvärt att den jag träffar också befinner sig i ett....och bara det önskemålet har visat sig knölat till det hela...

Är det långvariga kk relationer ni fått till eller har de varit av modell kortare?

Jag är helt inne på den linjen, att killar är grymt duktiga på att jaga vad de vill ha. Med två tjejer så kan det bli att båda väntar på den andras initiativ. Tycker att det är superattraktivt med en självsäker tjej som inte tvekar inför att visa vad hon känner, det är hett :)

Äh, man skall lita på sin magkänsla, känner du av vibbar så finns de antagligen där, det är iaf min erfarenhet.

Är i ett förhållande så har inte haft någon kk-relation utanför det men jag skulle absolut annars. Eller bli tillsammans om det är rätt person, vilket jag inte har kunnat tänka mig tidigare. Brukar ha en oändlig räcka av tjejflirtar och har en rätt allvarlig en som har pågått under en tid, där skulle det kunna bli ngt om båda skulle bestämma sig för det eftersom vi är sjukt attraherade av varandra och klickar extremt.
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-06-29 11:06:12 följande:

Jag håller med, det går ju så himla trögt när vi tjejer ska få till det. Skärpning på oss!! :)...

Mycket möjligt att gubben anar men tongångarna känns inte så festliga när man talar om saken rent generellt.

Det verkar ju festligt det där med attraktion när den väl infinner sig. Är det inte svårt/jobbigt :)?

Eller hur!? :)

Hm, det var ju lite tråkigt att han har de åsikterna. Förstår att det inte blir så lockande då att blotta sina känslor.

Jo, det är ju extremt häftigt men samtidigt aningen hemskt måste jag säga. Det är inte alltid så lätt att hålla en såpass stark attraktion i schack, iaf inte för mig. Säg att man tar det vidare och märker att man bara tycker mer om personen ju mer tid man spenderar tillsammans, vad gör man då? Skiljer sig låter ju logiskt i teorin men i verkligheten?
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-01 20:43:09 följande:

Ja, jag funderar ibland hur man skall förhålla sig till det där. När attraktionen/passionen är så stark och intensiv att man inte vet vart man ska ta vägen...träffade en "heterotjej" en gång och det var en sån otrolig stark attraktion mellan oss, (har inte upplevt det igen med någon efter det och tvivlar starkt på att det kommer hända igen) att vi valde att bryta upp med våra respektive efter ett tag av strulande. Av någon anledning stendog det ganska snabbt mellan oss efter det...så trist men en erfarenhet rikare är man ju efter den resan :)...finns liksom inga garantier för något.

Och det där med teori och verklighet är helt enkelt två helt skilda ting. Har du på något sätt fått ihop det med din flirt eller är det ett helt oskrivet blad? Talar ni öppet om er "attraktion" eller hur går tongångarna mellan er, (ursäkta nyfikenheten :)...)...

Ja, det är komplicerat. Oj jäklar, då har du redan gjort den resan en gång, då vet du hur det kan bli. Otroligt bra eller hur jag skall säga trots att det tyvärr inte funkade.

Nyfikenhet är helt ok :) Utan att gå in på detaljer så har vi pratat om det ja. Vet märkligt nog inte alls vad jag vill trots att jag har ett förhållande redan, jag har liksom svårt att förstå mig själv när det gäller det här. Det känns för starkt vissa dagar för att vara roligt alls och andra så är det världens bästa underhållning ungefär :) Min målsättning är väl att hålla det på en rimlig nivå men det brukar gå åt skogen när jag får en viss sorts leende som säger allt, haha..
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-02 14:55:08 följande:

Ja, det är ungefär så jag tänker också, att det ska kännas bra och vara en krydda i vardagen :)...inte sluka energi...

Tyvärr blir det mindre roligt om man faktiskt fastnar för människan, (eller väldigt mycket jobbigare för en själv i alla fall). Sånt kan man ju liksom inte styra och visst är det toksvårt att hålla det på en bra nivå, hur mycket man än vill när det väl kommer till kritan :)..

Men vad göra? som jag funderat över det där :)....

Precis! När jag var singel och hade (manliga) kk's så "löste" jag det genom att träffa killar som jag av olika anledningar inte skulle vilja vara tillsammans med, de var för olika helt enkelt. Funderar på hur det skulle vara att köra samma stuk när det gäller tjejer...fast då blir det ju ännu värre om man skulle tokfalla ändå :D men som sagt, det funkade relativt bra på killfronten :)
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-03 14:30:25 följande:

Haha, ja av någon underlig anledning tycker jag att kontakten på något sätt är annorlunda med en tjej.

Man borde ju rimligtvis kunna lösa det på samma sätt som med killar...kan inte riktigt sätta fingret på vad som egentligen är skillnaden även om jag upplever en.

Löjligt konstigt men kul är det när det går vägen förstås :)...men lite krångligare är vi tjejer tycker jag nog ändå haha...

Jag håller med om det, har funderat på vad skillnaden är ganska mycket. Med en kille så kan jag vara lite olik och det funkar ändå, det känns ju som att man inte är så nära varandra trots att man har en connection liksom. Eller rättare sagt, jag har tyckt att jag varit nära de killar jag haft förhållanden med men i jämförelse med tjejer så är det inte så. Det blir mer intensivt och exakt för mig, mer under huden liksom. Killar är generellt mer som (låter hemskt jag vet :)) en förbrukningsvara för mig medans tjejer är det som ger mig klart mest känslor och spänning.

På senare år så har jag trillat mycket hårdare för tjejer, så som jag gjorde för killar tidigare. Så jag tänker mig att den där metoden inte kommer att funka lika bra, men jag har ju inte testat utan bara blivit intresserad av de jag har råkat träffa på i min vardag.

Visst är vi det, iallafall hittills för mig! :) Och då brukar min flirtar vara riktiga alfa-tjejer som verkligen tar för sig när det gäller annat, ändå blir det den där dansen där ingen vågar ta nästa steg :/
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Maya) skrev 2015-07-05 07:05:13 följande:

Känner precis samma sak. Fast jag har problem att ens träffa någon. Varför gillar inte tjejer mig när alla killar tyckt jag dugit bra?

Vet att jag kanske inte vart i de rätta kretsarna men inte ens på nätet verkar det finnas någon passande så får väl ge upp vad mitt hjärta brinner och längtar för.

Får väl hoppas på ett mirakel en dag innan mitt liv är över. Men vill inte höra om fler som det går så bra för... vad tusan är fel på mig för? :'(

För mig är det lite motsatt, visst killar gillar mig men tjejer en hel del mer? Det är intressant, jag förstår inte själv varför.

De kanske inte uppfattar att du skulle kunna vara intresserad av tjejer?
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-05 12:25:32 följande:

ja, metoden kanske inte lämpar sig när det väl kommer till tjejer :)...själv drar jag mig för dessa alfa-tjejer. Tycker att det blir lite för mycket av allt. Lite killstuk på dem på något sätt. De har har sånt behov av att hävda sig och så är de lite väl framfusiga för min smak. Det ska pladdras högt och vitt och brett om ditt och datt :)...

För egen del dras jag nog till lite mjukare och blygare damer...problemet med dessa tjejer är att de är så himla svåra att finna :)...eller rättare sagt, finna tjejer är inte svårt men att finna någon och att "klicka" med är något svårare men sen är man dock fast :)...och som du beskriver intensivitet och spänning råder.

och den där dansen...när det väl kommer till det där så skulle det vara lätt avhjälpt om man själv tog nästa steg men det är man ju också helt kass på när det väl kommer till kritan,(och så undrar man varför inget händer), så tröttsamt haha...

Mm..jag gillar nog att de i kombination med att vara de snyggaste tjejerna har guts och att de är oreserverade och kul, man kan prata och skämta om det mesta. De gör vad de känner för liksom så får andra tycka vad de vill, de (och alla andra) vet ju att de ändå gör rätt, haha. Jag tycker att den här typen av tjejer är känsliga när man lär känna dem, att de kan vara mjuka när man är i små sällskap. Sen så inte minst så är det de här tjejerna som brukar gilla mig, det lär ju spela in :) Jag kan bli rätt trött på bekräftelsesugna människor överlag, så jag förstår dig.

Såå rätt! Brukar bli så subtilt att hastigheten på framåtskridandet skulle få en snigel att bli otålig. Och jag vet med mig att jag faktiskt har flytt iväg när det på något sätt blivit intensivt med min crush, av ren feghet :(
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-06 13:19:56 följande:

Ja, men det låter ju härligt att du tycker om dessa tjejer, det blir liksom lite mindre konkurrens om de andra då för egen del ;)...och eftersom de gillar dig så är det ju win-win...eller så kanske du rent av är tokfin. Svårt att säga läsandes på FL *asg*....

Reflektion; om en snigel blir otålig så är det illa hehe...Jag funderar lite över din "feghet"...ursäkta uttrycket, (ditt ordval) men hur tänker du när du väljer att fega ur. Är du rädd för att livet med en tjej kommer att vara jobbigare än med en man?

Jo :) ser att jag skrev lite fånigt att de är de snyggaste tjejerna, självklart är det inte så, det är bara min preferens ju. Det är ju svårt att veta ja :) Sedan så är inte utseende allt, jag hade kunnat tänka mig att byta bort lite av det mot säg...högre intelligens :)

Ja, så illa kan det vara ibland, fast inte alltid som tur är :o Precis, att jag fått någon slags panik över att jag faktiskt kan känna så för en tjej och att det inte skulle gå hem i min omgivning alls. Fast det vet jag ju inte, har gaykompisar som kommit ut under årens lopp och de har (förstås) blivit accepterade. Så jag tänker väl att det verkligen är ok när det gäller andra men inte mig själv. Men som sagt, de flesta dagar skulle jag aldrig vilja vara helhetero men när kraven blir för många så är det en stressfaktor jag skulle kunna tänka mig att leva utan.
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-07 15:26:10 följande:

Jo men visst är det som så att det är ens egna preferenser som får vara styrande. Skönheten sitter ju i betraktaren öga, det kan liksom ingen säga något annat om :)...

Ibland, (har hänt några fåtal gånger) så har man sprungit på någon där det inte funnits ett rätt när det kommit till hur man vill att någon skall vara, se ut, bete sig osv. men ändå har man klickat nåt så vansinnigt. Jag tycker det är hur konstigt som helst det där. Kul när det inträffar dock, (då slipper man känna sig så insnöad)...haha....

Är du helt öppen för allt och alla om att du är bi?

Aha! Kan faktiskt inte minnas att just det har hänt mig. De jag har haft den där typen av kemi med har hittills varit sådana som jag gillat på alla plan, sådär som fått mig att rysa av välbehag bara när de visat omsorg om mig på det där självklara sättet som jag gillar. Vet med mig att jag vill att det skall vara extraordinärt, fast iom att jag är en riktig flirtis så tycker jag om att skoja loss med de flesta :)

Nej, det skulle jag inte säga att jag är. Tänker mig bi-statusen pga att jag har känt attraktion och har blivit kär i ett begränsat antal tjejer, men kan inte säga att jag generellt är attraherad av tjejkroppar. Vilket gör mig aningen förvirrad och får mig att tänka att mer korrekt hade varit att kalla mig emo-bi ;) eller rent av hetero med vissa undantag.

Det som avgör vilka tjejer jag kan bli intresserad av är den extrema kemi man kan få med vissa och utseendet/beteendet. Visa mig en juste ambitiös karriärkvinna med sinne för estetik, ett sug efter träning och en allmän drift att ha så kul det går så kan jag bli saftigt hooked :)
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-11 11:21:42 följande:

Ja det är fantastiskt de gånger man känner det där med både rysningar och välbehag. Lite för sällan kan jag förstås tycka :)....

"Hetero med vissa undantag"....jisses det lät ju faktiskt fantastiskt och det hade jag anammat stenhårt om det inte hade varit så att jag faktiskt är bi lite för mycket för att kunna kalla mig det. Tokbra uttryck annars haha...

Extrem kemi kan vara svårt att värja sig emot förstås, själv går jag igång på folk, (naturligtvis säger ögat sitt) som har öppet sinne, glada och generösa med att dela med av sig själva, gärna icke så skräniga och skrävliga människor eller såna som ska synas och höras på mils avstånd...fy, det värsta jag vet!

Nu hoppas vi på en fin och behaglig sommar i alla avseenden tycker jag :)....

Visst är det härligt :) Det finns ganska många attraktiva människor kan jag tycka, eller att responsen man får från dem är intressant och givande.

Vad roligt att du tyckte det, känner mig ibland för o-ortodox och ofta inte tillräckligt bi. Liksom varken eller.

Åh, jag gillar verkligen folk med öppet sinne, modiga frimodiga tjejer är en favorit för mig. Näe, skrytsamma människor är inte bäst, jag tycker dock om sådana som har självförtroende nog att veta att de är jäkligt bra fast med självdistans.

Apropå behaglig sommar, har du någon på gång som du gillar? Det är alltid kul att ha sånt där pågående tycker jag ;)
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-13 17:32:33 följande:

Ja, det är ju alltid roligt när man klickar med folk. Instämmer till fullo!

Hm, jag förstår vad du menar med att du inte känner dig tillräckligt bi för att kalla dig det, på något lustigt sätt måste man känna att man står för "sin" läggning för sig själv innan man kan kan börja definiera sig som ditt eller datt. Vågade inte heller kalla mig bi innan jag faktiskt insåg och erkände för mig själv hur det låg till. Jag har några homosexuella bland mina närmaste och de flesta, (om inte alla) började sin "karriär" med att fundera över om de var bi för att sedan kalla sig själva det och efter ett tag av funderande kom de helt sonika ut som homosexuella. Kan nog vara en redig process det där för en del. Tycker man ska få kalla sig vad man vill och vad som känns bäst för en själv. Har inga direkta åsikter om det där så länge man är nöjd själv :)...men det där kan absolut skapa en viss irritation hos folk har jag märkt.

Nej, jag har inget på lut haha...jag lyckas ofta med konststycket att dra till mig knepiga människor. Som jag skrev inledningsvis så är ju en del tjejer helt knäppa, för framfusiga eller rent av helt ointressanta...men det kanske är jag som är krånglig :)...vad vet jag. Svårt är det väl inte att hitta någon men det ska ju kännas bra för båda. Det är ju något knepigare...

Är du mycket ute i svängen och har du tillgång till någon större stad de gånger du nu behagar "bia" dig :)?

Ja, känner också sådana som började som bi innan de landade i att känna sig enbart gay, det känner jag inte igen mig i. Ja, rätt många tror att man är antingen eller, jag går på känslan jag får oavsett kön.

Inte numera, innan mina barn så var jag en partytjej och det händer väl fortfarande men med rätt mkt mer måtta :) Då hängde jag runt på en del gayiga klubbar här i Gbg men jag hade inte ett aktivt tjejintresse då förutom att det var rätt kittlande. Så nu "biar" jag mig lite överallt, haha...bra uttryck där!
Svar på tråden Söker...