• DLuXe

Bästa banken för vardagstjänster ?

Jag har börjat märka att Swedbank börjat råna mig på mindre belopp utan att ge mig något tillbaka för detta. De har redan dragit över 500 kronor av mig som tack för att jag som kund lånar ut mina pengar helt utan ränta.

Riktigt bra kundpaket som man valt att kalla nyckelkund *sarkasm* (39kr/per månad). 

Finns det någon bank som kan erbjuda nedan nämnda tjänster utan någon årsavgift?

Bankkort (spelar ingen roll vilket), internetbank (dvs.möjlighet att betala räkningar via internet), automatuttag utan uttagsavgifter och Mobilt bankID 

Jag har i dagsläget inga bolån eller andra lån förutom CSN, så har inget direkt förhandlingsläge att få ner kostnaden hos storsvindlaren Swedbank.

Berätta därför gärna om din bank och vad du betalar för avgifter hos de.

• Svar på tråden Bästa banken för vardagstjänster ?
  • Mr T

Vi har 3 banker och LF är de enda som inte rånar oss. Som guldkund där kostar ett konto med kort 0 kr. Sedan får du 25% rabatt på försäkringar samt att barnen hakar på och får samma rabatter. Läs mer på deras hemsida. De andra 2 bankerna tar ca 600 kr per år av oss för att låna våra pengar...

• Anonym (Nordea)

Jag är kund hos Nordea. Visserligen är det inte gratis utan jag betalar 144 kr/år i avgifter för de vanliga banktjänsterna. För detta har jag lönekonto, två sparkonton, ett betalkort och ett kreditkort, telefon- och internetbank samt BankID.
    Uttag är fria i Sverige och inom Euro-området, tyvärr är det en avgift som tillkommer i övriga länder.

Att komma ner till 0-avgift ha jag inte orkat prioritera.Tänkte ev. byta bank när jag skaffar bolån beroende på vilka som ger bäst ränta.

• sportpappa

Varför är du nyckelkund?
    Du får Swedbanks Internetbank (med Mobilt BankId) för 175 kr/år och Mastercard för 195 kr/år. Du sparar iofs bara 98 kr/år jämfört med att vara nyckelkund, men det är väl onödigt att betala för mer än man behöver. Mobilbank, telefonbank och Swish kostar ju inget extra.

Sparande ska du absolut inte ha på någon av de stora bankerna. Kolla upp var du ska sätta dina pengar:
    www.compricer.se/sparande/
    Se till att de ha insättningsgaranti och fria uttag.

Eftersom du har som krav att banken ska ha BankID så begränsar det urvalet kraftigt. Lista med alla banker:
    support.bankid.com/sv/bestalla-bankid/bestalla-mobilt-bankid
    Kolla vilka priser de har och byt till den som är billigast.
    Jag gissar på att ICA Banken är billigast. Du verkar få allt du önskar för endast 25 kr/månad.

Svar på tråden Bästa banken för vardagstjänster ?