En släkting vill låna mitt hus!
En släkting hörde av sig idag. Han vill låna vårt hus några dagar på semestern, eftersom ett barn i familjen har träningsläger i närheten.
Vi träffas nästan aldrig, senast vi sågs var 4 år sedan och jag känner inte hans familj. Men på FB kommer bilder på deras perfekta hem och trädgård.
Mitt hus är allt annat än perfekt. Det är ganska stökigt på sina ställen, i gardrober och sånt samt i vissa rum, och vi prioriterar inte städning i första hand. Båda jag och min man dras med sviter av utmattningsdepression och har ett handikappat barn, så vi får ta det som det kommer helt enkelt.
Vi ska resa bort så huset står tomt de dagarna som de vill komma, men jag hade inte tänkt tokstäda innan vi åker. Det är ett stort hus och tar ca 2 dagar för en person att tipptopp-städa. Jag jobbar in i det sista och har nog med att få till packning och förberedelser inför resan.
Så nu får jag panik! Jag vill verkligen inte att de ska bo i vårt hus! En sak att ha gäster, de rör sig inte fritt i huset och jag kan se till att det är ordning där gästerna ska vara. Men de kommer att ha tillgång till HELA huset, kommer gå i mina skåp och sånt.
Hjälp mig! Vad ska jag säga till dem? De vet redan att vi är bortresta så jag kan inte säga att de inte får plats.
Eller borde jag ta mig samman, komma över min ångest och låna ut mitt hus. Är det en normal sak att göra, liksom?