• Anzil

Få en ''gubbmage'' bara för att ha skippat träningen i några veckor?

På grund av arbete och annat så har jag inte kunnat träna på några veckor. Endast NÅGRA VECKOR. Och det kanske dessutom är nyttigt för musklerna att få vila i alla fall? Så det kan väl inte vara så farligt.

MEN! Jag har märkt i spegel att jag har den där ''gubbmagen'' som inte går bort. Jag har platt på brösten. Med ordet platt, menar jag då att det inte finns fetma där. Inga ''chipstuttar'', utan vältränade bröstmuskler.

Detsamma gäller resten av kroppen. Men det är just magen! Jag har fått eller börjar få ''gubbmagen''. Eller jag vet inte exakt själv hur en sådan skall se ut. Men magen är uppsvällt, som om jag har nyligen ätit. Rätt lustigt, för till och med på morgonen så ä den där. Förut var den platt på morgonen, sedan under dagen. Det vill säga när man har ätit frukost & lunch. Så var magen uppsvällt, fullständigt naturligt. 

Men den där magen är där hela tiden. Trots på morgonen innan frukosten. Trots vid hunger.

Börjar jag bli tjock? Hur är det möjligt att jag har fått gubbmagen? Det har bara gått några veckor av paus från träningen.

Min träning består av 45-1 och en halv timmes jogging. Därefter ca 15 minuters styrketräning. EJ GYM.

Jag tränar för att det är kul och för att kroppen och sinnet mår bra av det.

Jag är en man på 22 år. (Nyligen fyllt)

Ni som har erfarenhet av detta, hjälp mig? Ge goda respons, tack!

Maten består av bra nyttig sallad. Äter absolut gärna frukt. Och givetvis proteinrikt mat. Och skippar gärna att äta saker som innehåller mycket socker. Så som spagetti och makaroner. Liknade som innehåller allt för mycket socker, skippar jag också.

Hur är detta möjligt. .  .

Tack på förhand!

Kanske kan lägga upp bild senare, så får ni avgöra själv. För jag börjar misstänka en gnutta att jag börjar utveckla anorexia. Alltid varit smått rädd för att bli tjock. Men nu börjar det se ut som om jag börjar få en extra ångest för det.

Men bild lägger jag upp, kanske senare. Men då vill jag ha absoluta ärlighets svar om jag är tjock eller inte. Vältränad eller ej, och liknade bekräftelse/respons.

Tack på förhand, återigen! TACK!

VÄNLIGA HÄLSNINGAR!

Svar på tråden Få en ''gubbmage'' bara för att ha skippat träningen i några veckor?