• BikerBride

Hur mycket pengar har ni till mat, toapapper, städ- och tvättartiklar, osv., i månaden?

Hej!

Denna fråga riktar sig främst till familjer som inte badar i pengar. Familjer som använder barnbidraget och inte sparar det på hög.

Jag undrar hur mycket pengar ni har i månaden till utgifter så som mat, toapapper, tvättmedel, diskmedel, osv?

Hur många är ni i familjen? Brukar ni kunna gå runt på er budget, eller brukar det bli några extrakronor utöver den planerade månadsbudgeten?

Jag bor själv med ett barn i förskoleåldern. Under sommaren kommer jag att ha 3000:- i månaden på det kontot som går till allt som man kan köpa i en livsmedelsbutik.

Låter det okej, eller är det för lite tror ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur mycket pengar har ni till mat, toapapper, städ- och tvättartiklar, osv., i månaden?
  • BikerBride

Puffar!

Skulle behöva några svar innan den första. Får ev. lägga om budgeten.

• BeanBag

Vi är två vuxna och tre barn (2-11 år) och vi sätter in 4500:- / månad på icakortet. Klara oss bra på det.

• Velmaja

1 vuxen och 1 barn. Vi lägger väl ca 3-4 tusen i månaden på sånt.

• BikerBride
    BeanBag skrev 2015-06-29 16:57:56 följande:

Vi är två vuxna och tre barn (2-11 år) och vi sätter in 4500:- / månad på icakortet. Klara oss bra på det.

Så ni har, varje månad, endast 1500:- mer än oss, trots att ni är en vuxen plus två barn mer än oss? - Men då borde jag väl klara 3000:- va!? :D
  • BikerBride
    Velmaja skrev 2015-06-29 17:01:32 följande:

1 vuxen och 1 barn. Vi lägger väl ca 3-4 tusen i månaden på sånt.

3-4; är det oftast närmare 3, eller oftast närmare 4?
  • fluu

Vi är två vuxna och ett barn och vår inkomst varierar från månad till månad. Så beroende på inkomst så lägger vi 3000-5000 i månaden, oftast närmare 3000 än 5000.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BeanBag
    BikerBride skrev 2015-06-29 17:03:21 följande:

Så ni har, varje månad, endast 1500:- mer än oss, trots att ni är en vuxen plus två barn mer än oss? - Men då borde jag väl klara 3000:- va!? :D

Absolut! Planera veckomatsedel utifrån vad som är billigt just den veckan så ska det nog inte vara några problem ????
  • BikerBride
    fluu skrev 2015-06-29 17:06:37 följande:

Vi är två vuxna och ett barn och vår inkomst varierar från månad till månad. Så beroende på inkomst så lägger vi 3000-5000 i månaden, oftast närmare 3000 än 5000.

Klarar ni er bra på 3000:- de månader som ni endast har 3000 Eller blir det till att vända på de sista kronorna i slutet av månaden/innan barnbidraget kommer?

Får ni hejda er på vissa saker när ni har 3000:- istället för 5000 Blir det till att endast köpa på extrapriser och kuponger de månaderna?

Jag har tusen frågor då jag hade tänkt att beställa en relativt dyr sak till huset. Denna sak kan jag betala utan lån och ränta om jag minimerar min budget till 3000:- i månaden (fram till oktober ungefär). Vill passa på nu då jag får 7000:- rabatt om jag beställer och betalar innan den första.

Kommer jag att klara mig bra på 3000:- varje månad, till oktober?
  • BikerBride
    BeanBag skrev 2015-06-29 17:15:21 följande:

Absolut! Planera veckomatsedel utifrån vad som är billigt just den veckan så ska det nog inte vara några problem ????

Tack för tipset! :)
  • BikerBride
    BikerBride skrev 2015-06-29 17:16:27 följande:

Klarar ni er bra på 3000:- de månader som ni endast har 3000 Eller blir det till att vända på de sista kronorna i slutet av månaden/innan barnbidraget kommer?

Får ni hejda er på vissa saker när ni har 3000:- istället för 5000 Blir det till att endast köpa på extrapriser och kuponger de månaderna?

Jag har tusen frågor då jag hade tänkt att beställa en relativt dyr sak till huset. Denna sak kan jag betala utan lån och ränta om jag minimerar min budget till 3000:- i månaden (fram till oktober ungefär). Vill passa på nu då jag får 7000:- rabatt om jag beställer och betalar innan den första.

Kommer jag att klara mig bra på 3000:- varje månad, till oktober?

Okej, vet inte vad som hände. Men de där smilysarna skulle vara tecknet för kronor, KR, :-.
Svar på tråden Hur mycket pengar har ni till mat, toapapper, städ- och tvättartiklar, osv., i månaden?