Inlägg från: Anonym (tjockisar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjockisar)

FÖR TJOCK FÖR LISEBERG!!

Det är en fruktansvärt svår fråga att besvara tydligen. Letat efter info själv om detta.

Liseberg vägrar ge några konkreta svar.
    All info jag har hittat på fokuserar tyvärr alla på vikten. Vilket inte är speciellt relevant eftersom själva konstruktionerna är gjorda för att klara mycket mer än vad en fullsatt attraktion väger.
    Och alla ser ju olika ut.
    Både jag och maken är överviktiga. Han är 190 med ölmage och åkte så sent som härom året de flesta attraktioner. Inga problem alls.
    Jag är 175, smalare midja (20cm) än gubben, men allt fläsk sitter på baken och låren. Så senast jag var där hade jag svårt med flera attraktioner, det gick men på håret, kanonen fick jag förlängsningsbälte (dessa har jag hört är borttagna av säkerhetsskäl). 

Så ja kontentan av de hela, även om mitt midjemått är mindre än gubbens så ställer bak/lår till det.

Jag hade velat ha ett mått, sittande på stol. Från bakre änden av sittsen över låren och bak till andra sidan av sittsen. Då hade man i alla fall fått ett hum om det kan gå eller inte...

• Anonym (tjockisar)

Jag var otydlig där. Jag är 175cm lång. Exakt midjemått vid den tidpunkten vet jag inte (har fått 2 barn sedan senaste lisebergsbesöktet, gått upp ca 25kg och gått ner igen).

Har 98cm i midja nu, men 140 cm över baken (ett rent helvete att hitta bra byxor).
    Men det borde inte vara så stor skillnad från då. Hade precis fått tag på ett par perfekta byxor någon vecka innan det lisebergsbesöket. Och de får jag på mig idag (sitter dock lite lösare nu eftersom jag lagt om kost och tappat en hel del kilo).
    Men ja, det är så olika. Jag har vänner som är rejält mycket större över magen, men klarar att åka eftersom bältet går att dra under en rejäl mage...

• Anonym (tjockisar)

Och det vill säga att maken ligger på ca 120cm runt ölmagen. Men då är han smalare över baken. Och han hade inga problem för ca 1 år sedan, säkerhetsbältet gick att dra under magen.... och i ärlighetens namn så var han ett par kilo tyngre då, och en storlek större på kläder. Så det var nog ytterligare ett par cm mer än de 120 han hade härom dagen efter min tvångsmätning när vi diskuterade eventuellt lisebergsbesök...

Svar på tråden FÖR TJOCK FÖR LISEBERG!!