Inlägg från: Anonym (idioter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idioter)

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Men sluta tjafsa för f-n, tråden handlar inte om det är olagligt att tigga eller ej!!!

• Anonym (idioter)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:17:58 följande:

Självklart, jag skulle anstränga mig till det yttersta att skaffa annat jobb innan besparingar tog slut, vilket har hänt ett par gånger mellan jobb.

Inte fan tankade jag bilen full, tog mina sista pengar för att åka till ett rikare land för att kräva folk på pengar.

Vad har jag gemensamt med yrkestiggaren, nock med is i magen för att titta folk i ögonen utan att skämmas och kräva pengar?

Nej det har jag inte.

Hum, du skämtar hoppas jag, detta samhälle eller i alla fall våra politiker har skitit stort stycke i sina medborgare dom sista decennier.

Ödmjukhet och eftertanke, för att vi har slitit arslet av oss att bygga upp välfärd vilket har tagit decennier att uppnå och har bara tagit några enstaka år av misskötsel att demontera och köra rakt i grunden?

Nej du, vrede är den mest passande känsla att dels våra föräldrar och dels vi själva har betalt värdens högsta skatter för att nu titta på hur alla andra prioriteras före skaparna av ett ganska unikt system i världen!

Jag har för den delen inte tagit bidrag mellan jobben, jag gjorde nått så finurligt att, jag skaffade mig ett annat jobb, i ny bransch om så behövdes men jag tycker om att vara självgående och inte parasitera på andra.

Min önskan däremot var att mina barn skulle ha samma säkerhet vid behov när dom växer upp, önsketänkande från min sida.

Jag är emot att man ska strö pengar över lurendrejare bara för att dom har kommit hit när det finns ex antal lagar man kan tillämpa för att hindra deras skit från första början.

Det kvittar då om det är skatteresurser eller privata pengar som utan eftertanke kastas på dom, kan dom inte livnära sig på laglig sätt ska dom bara få en känga ut från landet.

Det är även så det ser ut i regelverket, om du kan försörja dig själv och vara självgående kan du vistas i ett eu land i tre månader, dom uppfyller inte kraven nånstans.

Så om man uppmuntrar det och bekostar så är man indirekt ansvarig för skit som kommer ut i andra änden.

Betalar du dom att skita på våra gator så ta ansvar och städa efter dom också.

Jag har redan styrkt det antal gånger.

Håll dig till TS, för f-n
  • Anonym (idioter)
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:38:33 följande:

Ämnet är för viktigt att bara hjärndött svara på en korkad fråga.
    Bättre fråga vore varför sponsrar du kriminella ligor som förstör landet.

Inte många här skulle få för sig att sponsra en procentare men som hells angels som faktiskt inte kostar samhället nått men att sponsra yrkestiggarna som har kostat hundratals miljoner dom senaste fyra åren är vist inga problem.

Hoppar man över allt annat jag har adresserat det sista dygnet är detta hyckleri på hög nivå, ingen här skulle få för sig att försvara hellsangels och påstå dom inte har nått val att göra det dom gör.

Gör en ny, egen tråd då ist för att förstöra andras.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (Solveig) skrev 2015-07-02 12:38:16 följande:
    Men suck på dig själv. Jag anser faktiskt att det är tiggarna som är hatiska mot oss MÄNNISKOR som de ser som pengapungar, vandrande plånböcker som inte arbetar hårt för våra korvören och dessutom anser att vi har en skyldighet att försörja dem. 

Jag är så jävla trött på folk som anser att de har rätt att kalla andra människor hatiska enbart på grund av att de har olika åsikter än vad som anses vara "korrekt". Du har inte ensamrätt på tolkning av ämnet, enbart för att du anser att du är "en av de goda". 
    Hur jävla svårt ska det vara att hålla sig till topic?
  • Anonym (idioter)
    tobbe01 skrev 2015-07-02 16:07:52 följande:
    Du gör väl vad du vill med dina pengar? Vad menar du med att folk här är "dumma"? var och en får väl göra som den vill. Den som inte vill ge pengar till tiggare ska ha respekt för det ställningstagandet också. Det lärde min treåring mig.
    Och du ska ha respekt för vad tråden handlar om!
  • Anonym (idioter)
    tobbe01 skrev 2015-07-02 17:14:18 följande:
    Jaha? Ja jag svarade på ett inlägg. Det fina med FL är väl att trådar sträcker ut i olika riktningar och det blir bredvid-diskussioner. Det är det som sker när trådar blir väldigt långa........som denna. Har du problem med det?
    Inte bara jag, utan flera andra. Om du vill diskutera en annan sak, gör en egen tråd.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 17:26:22 följande:
    Man kan ju fråga sig vilket är mer givande, att läsa ett avstickarspår i en tråd eller se innehållslösa skräpinlägg som klagar på diskussionen.
    Kul. Men du verkar inte veta hur ett forum funkar.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 17:35:52 följande:

Hahaha, vill du ha instruktion?

På ett öppet forum är alla välkomna att säga sitt, har du en vettig kommentar så släng in den, är du inte intresserad över det som diskuteras så ge fan i t-bordet och klicka dig vidare.

Däremot är temat en smula mer omfattande och komplex än hur stor skadan är hos enskilda som i mina ögon bör hållas ansvariga och åtalas för medhjälp till en lång rad av lagbrott.

Du, gör en egen tråd. Tråden handlar inte om ett tema, utan är väldigt specifierad. Ska jag instruera dig i hur man gör? Och även om det är ett öppet forum, så ska ts respekteras. Annars blir det värdelöst att ens starta en tråd.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 17:56:28 följande:

Har jag gjort, den fylldes snabbt med folk som drar tråden oft, det är bara att leva med det.

Idioter finns lika mycket på nätet som dom finns i det verkliga och fyller koppar med pengar :p

Däremot, håller man tråden aktuell och aktiv genom att skapa sidodiskussioner, en korkad fråga resulterar bara i några få korkade svar och så dör tråden ut.

Inte en chans att så pass enkelspårig tråd håller sig levande i dagar och skapar hundratals inlägg

Fundera på det en stund.

Trådar dör, efter ett tag. Då gör man en ny, och pratar om andra saker. Fundera på det en stund.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 18:05:32 följande:

Klart trådar dör ut, dock trevligare för ts att ha en tråd igång i kanske nån vecka eller längre framför att ställa en enkel fråga, få 1-2-3 enkla svar och se den att försvinna från listan.

Seriöst. Gör du så här irl också? Om din kompis vill prata om en sak, och du vill prataom en annan? Ähh jag skiter i vad du vill prata om, nu ska vi prata om min sak ist...
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?