• Brumma

Hjälp, en pappa som motarbetar allt

Min bonus mådde inte bra av att prata med sin mamma när hon var här under en period när hon var yngre. Jag vet att de pratade om att mamman skulle ringa när de sa hejdå och att dottern då ville. Men när mamman väl ringde blev hon ledsen, längtade och gade dåligt samvete för att hon inte saknat mamma o velat åka hem... Vi fick stoppa sådana samtal tills hon blev lite äldre.

De flesta barn lever i nuet och enligt min erfarenhet så är det ganska vanligt att de inte vill prata med den andra föräldern..

Däremot tycker jag det är fel att hindra ett barn från att ringa om barnet själv uttrycker att det vill. Kruxet är ju att du faktiskt inte vet om hon VILL ringa när hon är hos pappan...

Nej. Jag tycker inte att du behöver skicka ett sms i veckan när hon är hos sin pappa. Har ni samarbetsproblem och han uttryckligen bett dig låta bli så uppfattas dina sms säkerligen som kontrollerande och att du dels vill lägga dig i och dels att du inte litar på att han kan ta hand om ert barn. Att du inte tror att hon mår bra.

All information kan mkt väl tas genom ett mail. Lediga dagar, tandläkarbesök osv. Det måste man inte prata om..

Om du helt slutar att ringa och skicka sms, skickar ett sakligt mail en gång i veckan OM det är ngt som behover vidarebefordras - då kanske han faktiskt skulle svara om du ringde o det krisade...

Jag föreslår faktiskt att du låter honom sköta din vecka och litar på att dottern mår bra. Säg till dottern att hon får ringar om hon vill men att det inte är ngt måste. Då ses ni hekt enkelt om en vecka. O önska henne en rolig vecka med pappa :)

Svar på tråden Hjälp, en pappa som motarbetar allt