Går detta under någon form av otrohet?
Jag har precis som Sara varit med om att börja prata med en person via WF, prat som utvecklades först till en rolig grej, sedan till intresse och slutligen till ett möte IRL. Den här personen bodde nästan 100 mil bort, men åkte ändå för att träffa mig. Och liksom Sara hade jag inga som helst problem i mitt äktenskap - allt funkade fint, inklusive sexlivet. Det fanns liksom ingen egentlig "brist" på något som ledde mig in i detta, det var bara roligt och en möjlighet att pysa, berätta om bra saker och dåliga saker. Ordens makt kan vara extremt stor och om någon når fram med sina ord, ja då kan man plötsligt göra saker man aldrig trodde att man skulle göra - träffa en WF-motspelare IRL t.ex.
Jag berättade omgående för min pratpartner att jag var gift och hade barn. Det är ju en vardaglig sak att berätta och sällan något som avskräcker någon från att prata. Att det sedan ledde till mer än prat är en annan diskussion, men TS tanke om att det faktum att hon har man och barn skulle avskräcka fruns kontakt tror jag är orealistisk.
Att TS kollar igenom chatten tycker jag känns rätt olustigt. Berätta för din fru att du ogillar att hon håller på att chatta med mannen ifråga. Det är OK och uppriktigt. Att smygläsa känns mindre sympatiskt (även om jag förstår varför). Det känns som att du väntar på det där Tillfället med stort T då det är dags för ett stort avslöjande, och då kanske det är för sent. F ö finns det en uppsjö med kommunikationsytor, och om hon verkligen vill prata med den här mannen så kommer hon att göra det ändå fast på ett annat sätt. WF är ju dumt/bra (beroende på hur man ser det) ur den synvnkeln eftersom det inte går att logga ut.