• MimmiGbg

    Mensvärk utan mens, help?!

    Jag slutade använda p-plåster Evra i mitten av maj i år i hopp om att bli gravid med min fina fästman. 

    Jag har historiskt sett alltid haft oregelbundna menscykler och genom tidigare noteringar kommit fram till att jag har en snittcykel på 49 dagar (men det skiftar VÄLDIGT). Vi har haft ett normalt samliv och haft samlag under trolig ÄL.

    I morse vaknade jag av rejäl mensvärk, så som den brukade vara utan preventivmedel. Jag fick hysta i mig en ipren för att kunna ens äta frukost. Men, ingen mens! Klockan är nu halv 10 och ännu ingen mens?! Jag som brukar blöda likt Stockholms blodbad! Kan det vara missfall på gång?


    Graviditetstest igår visade negativt och så även ÄL-test.

    Vad kan det vara? 
    Helt ovetande
  • Svar på tråden Mensvärk utan mens, help?!
  • Trippelmamma76

    Det kan vara när ägget fäster, då kan man få ont och även blöda lite. Har hänt mig två ggr (sk nidblödning). Låt bli ipren i så fall!!!

    Lycka till!

  • MimmiGbg
    Tanken har inte ens slagit mig! Då skulle jag i så fall befruktats nu i lördags, på cykeldag 39. Fast sekret och kroppstemperatur indikerade inte ÄL då.

    Jag tror ändå på mens, men utan blödning(?). =/
    För ca 14-15 dagar sen hade jag många indikationer på ÄL så att om mensen kommer nu vore inte det orimligt. 

    När kan jag graviditetstesta som tidigast ifall ägget fäster idag?
    Helt ovetande
  • Cecese

    Jag har haft hemsk mensvärk i ett par dagar och ska få mens runt lördag och jag är garanterat inte gravid. Man kan ha värk någon/flera dagar innan utan att något är fel. Vänta några dagar, kanske en vecka och testa igen om mensen inte kommit då. 

  • Trippelmamma76

    Ts, den där nidblödningen och mensvärken brukar komma ungefär när mensen skulle kommit (därför det är lätt att ta miste). Sist så tyckte jag bara att jag hade en ovanligt sparsam mens. Kom liksom aldrig igång ordentligt! Du får vänta och se helt enkelt. Berätta gärna om jag skulle ha rätt!

  • MimmiGbg

    Ja nu kom den.
    Kanske var dumt att slå larm och skriva i panik innan jag låtit det gå lite tid. Känner mig lite osäker på hur min mens funkar när jag använt preventivmedel i flera år.

    Det blir till att hoppas på ett plus efter nästa ÄL.

    Tack för era svar, hörni!


    Helt ovetande
  • MimmiGbg
    Trippelmamma76 skrev 2015-07-01 12:18:47 följande:

    Ts, den där nidblödningen och mensvärken brukar komma ungefär när mensen skulle kommit (därför det är lätt att ta miste). Sist så tyckte jag bara att jag hade en ovanligt sparsam mens. Kom liksom aldrig igång ordentligt! Du får vänta och se helt enkelt. Berätta gärna om jag skulle ha rätt!


    Den ÄR sparsam! Jag som annars brukar ha rikliga blödningar :O
    Jeez! Jag kanske ska vänta med att döma ut det som mens.

    Jag berättar hur det går sen. Tack snälla!
    Helt ovetande
  • MimmiGbg

    Ja den där blödningen höll på i 1½ dag sen var den borta. Jag tar ÄL-test nästan dagligen för att ta reda på om och när jag får ÄL. Två gravtest vid skilda tillfällen dementerar ev graviditet. 

    Känns lite hopplöst just nu. Snart två månader och ännu ingen ÄL (eller riktig mens).


    Hoppas på första barnet
  • Trippelmamma76

    Inga andra gravidutetssymtom heller? Har hört att i ovanliga fall kan det hända att gravtest inte ger utslag... Du kanske ska söka till gyn och kolla upp alltihop om du är orolig?

  • Jäniiis

    Sent svar! Men så nyfiken...

    Hur har de gått för dig?? Jag slutade med mina evra plåster i augusti förra året men har ännu inte fått något som ens liknar mens eller ÄL.. är rätt så trött på att ingenting fungerar efter så lång tid..

Svar på tråden Mensvärk utan mens, help?!