• Anonym (sorry)

Beviljad förtur - Stockholms Bostadskö

Anonym (förtur) skrev 2015-07-05 11:07:42 följande:

Jag ansökte om förtur då jag och min man hade en bebis men vi inte lyckades få en egen lägenhet utan bodde hos mina föräldrar. Min mamma var svårt alkoholiserad vilket var en enorm stressfaktor för mig vilket min läkare tyckte var väldigt dåligt för mitt mående och ansåg att det kunde trigga mig att bli sjuk (jag har bland annat en bipolär diagnos) och det ansågs inte vara bra för barnet.

Min läkare skrev intyg och jag blev beviljad en tvårummare i Stockholms kommun.

Jag är ledsen men jag blir verkligen förbannad att sånt här ger FÖRTUR i sthlm där "alla andra" kämpar som dårar för att ens få ett andrahands kontrakt som inte kostar skjortan och halva byxbenet!

Det är såna som du och invandrare som får går före, för j*vligt helt enkelt.

Jag känner 2 st f.d "pundare" som har fått lägenhet från soc. MEN då har det varit s.k träningslägenhet eller stödboende - absolut INTE ett första hands kontrakt!

Varför kunde inte din man ordna ett andra hands kontrakt? Bo hos hans föräldrar? Flytta till en småstad? Flytta till ett annat land? Bo med vänner?

Fy fan helt enkelt!
  • Anonym (sorry)
    Anonym (förtur) skrev 2015-07-07 12:29:37 följande:
    Eftersom ett uttryckligt kriterium för att beviljas förtur är att sökande saknar möjlighet att själv hitta bostad (gäller även andrahands- och inneboendekontrakt) hade du fått svaret på dina vänliga frågor genom att läsa detta:
    bostad.stockholm.se/Lista/sarskilda-behov/vem-kan-fa-fortur/

Ha en bra dag!
    Har man så grava psykiska problem ska barnet familjehemsplaceras omgående och föräldrarna få gruppboende där det finns personal 24/7!
  • Anonym (sorry)
    Anonym (förtur) skrev 2015-07-10 12:46:14 följande:

Nej. 

Tycker riktigt synd om din unge som får så dåliga förutsättningar i livet.

Men det kommer garanterat ske fler saker och till slut omhändertas ungen!
  • Anonym (sorry)
    Anonym (förtur) skrev 2015-07-15 23:25:17 följande:

Jag tror att du förstår att det blivit sämre för mitt barn om förutsättningarna hade varit att vi bott kvar med dess alkoholiserade mormor?

Självklart och därav räknade jag upp massor av andra alternativ. Men är man utvecklingsstörd (?), begåvningshandikappad eller har andra psykiska/fysiska besvär som gör en oförmögen att ta hand om sig själv och sin situation så borde man inte få ta hand om ett barn heller.

Inte rätt mot barnet som är oskyldig till att ha fått dessa föräldrar!
  • Anonym (sorry)
    Anonym (Pelle) skrev 2015-07-16 09:07:28 följande:

Fast nu kunde personen i fråga ta hand om sitt barn.

Tvivlar starkt på det. Är nog bara en tidsfråga.....
  • Anonym (sorry)
    Anonym (sorry) skrev 2015-07-06 20:10:57 följande:
    Jag är ledsen men jag blir verkligen förbannad att sånt här ger FÖRTUR i sthlm där "alla andra" kämpar som dårar för att ens få ett andrahands kontrakt som inte kostar skjortan och halva byxbenet!

Det är såna som du och invandrare som får går före, för j*vligt helt enkelt.

Jag känner 2 st f.d "pundare" som har fått lägenhet från soc. MEN då har det varit s.k träningslägenhet eller stödboende - absolut INTE ett första hands kontrakt!

Varför kunde inte din man ordna ett andra hands kontrakt? Bo hos hans föräldrar? Flytta till en småstad? Flytta till ett annat land? Bo med vänner?

Fy fan helt enkelt!
    Håller med, det är för jävligt helt enkelt!
Svar på tråden Beviljad förtur - Stockholms Bostadskö