Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

HUR ont gör missfall?

Jag har haft två missfall. Det första gjorde ONT! Jag var svimfärdig och kallsvettades. Ca V8 tror jag. Var på vippen att ringa sjukvård, men jag blev illamående efter ca 10-15 min intensiv menssmärta, och kräktes. Därefter avtog det.

Andra gången visste jag inte att jag var gravid. Det måste varit före V8. Då var det samma sak, väldigt kraftig menssmärta, jag kallsvettades och mådde illa. Skrek och grät. Kräktes till slut. Men det var bara början. Det avtog inte, och smärtan kom i intervaller (det gjorde den redan från början, på morgonen) med jämna mellanrum (vi pratar 2-3 minuter). Jag grät och skrek. Orkade inte gå, inte ligga. Efter några timmar ringdes ambulans och jag fick åka in med smärtlindring. Det visade sig att det på något vis "fastnat" som sköterskan sa, och kroppen klarade det inte själv.
    Det gjorde SÅ ont!!! Jag tog en 5mg oxycontin, alltså en morfinbaserad tablett, hemma innan jag ringde ambulans, och inte ens den kunde lindra smärtan trots att jag klarade av en hemabort lindrigt med hjälp av samma tabletter. Det var riktigt hemskt!

Svar på tråden HUR ont gör missfall?