Inlägg från: Anonym (Enkelt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt!)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Om det nu är olagligt och man stör sig mycket på det är det bara att som privatperson driva ett enskilt åtal till domstol och få en fällande dom.

Problemet löst!

• Anonym (Enkelt!)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 15:13:18 följande:

Nej det kan man inte. Först måste det vara olagligt och sen falla under allmänt åtal, därefter är det åklagarens jobb att väcka åtal. Att väcka klagan enskilt, är i regel endast tillämpligt vid förtalsbrott, vilket vi inte pratar om här.

Det går utmärkt att driva ett brottsmål som privatperson. Det är inte vanligt, och med viss risk. Åklagare är inte nödvändig.
  • Anonym (Enkelt!)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 17:05:40 följande:

Nu frågade jag inte efter inte fungerande tips till privatpersoner, jag frågade mer och jag citerar varför folk betalar yrkestiggare att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator.

Vad hjälper det sedan mig eller oss i helhet om jag skulle slösa bort min tid och allas skatteresurser på att försöka driva ett mål jag inte kan vinna?

Så länge politiker skiter i vilket och polis inte upprätthåller lagar är det enda vi som privatpersoner göra är att ge fan att betala dom.

Vadå inte vinna? Bevis och lagrum har presenterats ovan. Om polis och politiker inte gör något kan man, och bör man som bekymrad privatpersoner göra något.
  • Anonym (Enkelt!)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 17:31:57 följande:

Vilket kommer leda till precis inget mer än att man plussar på 10 000 tals kronor till omkostnaden dom redan bär med sig.

Eller om det vill sig riktigt illa, om domstol låter dom glida, vilket redan har hänt så är det jag som åker på kostnaden.

Jag går mer i tanken att alla får ta sitt ansvar och sluta betala dom framför att enskilda ska bedriva korståg.

Lite böter och alla stora summor de fått ihop försvinner. Sen lär de åka hem.

Men du är väl en sån där fegis som vill att andra ska göra saker.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri