Homofobi
Hejsan, jag är en 25~ år gammal straight, man.
Historia: En yngre kille blir uppvaktad på krogen av en homosexuell man, den homosexuelle mannen blir tillslut utskälld med orden "Lämna mig ifred för i helvete, äckel!" den yngre killen är nu homofob, vilket sprider sig runt på krogen fram till vakterna som inte vill ha kvar den yngre killen inne på krogen, han får gå.
Min historia: Var ute på krogen för ett tag sedan, då det kommer fram en rätt sliskig snubbe 30+ och börjar stöta på mig. Jag säger nej, jag är inte intresserad, och går genast därifrån. Han försöker gång på gång under hela kvällen, och är fruktansvärt jobbig. Det slutar med att han dyker upp bakom mig när jag står ute och röker, där det är mycket folk (ingen som ser) och börjar fippla med mitt skärp, varpå jag ropar det "homofobiska" åt honom. Många hör ju såklart och idiotförklarar mig direkt, ingen idé att försöka förklara, alla där har redan bestämt sig för att jag är dum i huvudet. Aja, nu kanske han lämnar mig ifred. Den homosexuelle mannen med flera tjejer som ska verka duktiga förmedlar detta till vakten, och visar vakten vem jag är, vilket slutar med att jag inte får vara kvar på krogen utan åker ut direkt, utan jacka eller någonting.
Om det vore en tjej som var i min situation, så hade allt detta vart helt okej, om en sliskig äldre kille stötte på henne på krogen, inte accepterade ett nej, och sedan försökte komma in i byxorna på henne utan hennes godkännande, så hade det lilla jag sa till den homosexuelle mannen inte vart nog från hennes del. Hon hade kunnat samla ihop en massa white knights som gav honom stryk, polisanmält honom, och fått honom utkastad istället.
Varför ska det vara såhär? Jag kan lova att jag är allt utom homofob, och hade reagerat på samma sätt om det var en tjej som jag inte var attraherad till som gjorde samma sak som den homosexuelle mannen. Hade även reagerat på samma sätt om det var en tjej som jag var galet attraherad till som skulle försökt knäppa upp mitt skärp utan mitt tillstånd.
Jag är rätt trött på att homo/bi/transpersoner behandlas som speciella människor, då de är helt vanliga människor, precis som dig och mig. Klart man ska kämpa för att de ska få samma rättigheter som alla människor, men som i min situation, så borde det inte vara särbehandling.
Ville bara fått skriva av mig av min händelse, och kanske få andras åsikter om liknande händelser, eller någon åsikt om vad som faktiskt är rätt och fel.