Inlägg från: moppet |Visa alla inlägg
  • moppet

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Jag vill också haaaaa! Men jag har redan en jacka i st 74, får vänta tills hon växer i sin POP st 80 annars blir min man galen

Jag fick inget paket i dag Fast då ha jag ju något att se fram emot i morgon i stället!

• moppet

Jag vann en auktion den 19 feb där jag inte heller hört något ännu. Jag mailade säljaren direkt (min första vunna auktion!!!!) men fick inget svar. Efter ett par dagar ringde jag henne och hon lät jättestressad och hade haft rätt mycket på jobbet sa hon men hade precis sett mitt mail. Har ännu inte hört något mer men jag ger henne 10 dagar från auktionsdatumet innan jag puffar på.

Ge säljaren några dagar, kanske är hon/han sjuk eller borta ett par dagar, tre dagar är ju vad Tradera rekomenderar så ligg lite lågt tills dess. Har inte hört av alla mina säljare på direkten, man får ju tänka på att det finns folk som har annat för sig än att sitta på Tradera , inte vi i den här tråden alltså men andra

• moppet

Åhhhh, jag fick tre paket i dag!!!! Blev helt darrig när jag skulle öppna för det var så spännande. Det mesta var jättefint, blev dock lite besviken på en dress som var lite grådaskig. Men jag vet ju att många inte är lika noga som jag när jag tvättar och i övrigt var den fin. Den får duga på dagis i höst som den var tänkt till.

• moppet

Sveasmamma: Fel storlekar för mig annars är jag verkligen köpsugen nu! Jag blev överbjuden med 1 kr tidigare idag och det känns nästan som om jag måste köpa något annat nu som "hämnd" Det är därför jag inte bjuder förrän i sista stund så jag kan bevaka att jag verkligen vinner (om det inte barkar iväg helt förstås), jag är en mycket dålig förlorare...

• moppet

FruCissy: Om hon är som många andra på Tradera och har en miljon auktioner ute samtidigt så har hon säkert bara skickat mailet fel. Hoppas det löser sig. Jag fattar inte ens hur man som säljare orkar hålla ordning på allting, skulle behöva en sekreterare om jag ska börja sälja, än så länge köper jag bara

Idag har jag vunnit 6 auktioner och i går en, en viktig!! Tjohoooo!

• moppet

Vaaa, är det inte en massa plotter på POP-kläder? Då har du Aannaa nog missat senaste kollektionen Men jag håller med om att det kan skilja i kvalitet. Däremot så köper jag inte pop-kläder på Tradera just på de höga priserna, det är verkligen hysteriskt! Ska jag köpa begagnat då vill jag att det ska vara billigt, annars köper jag hellre nytt.

• moppet

Trist! Upptäckte just att flera av mina omdömen på auktioner jag vunnit inte lämnats! Jag har förstått nu att alla Traderasidor måste berabetas var för sig, dvs om man vill lämna många omdömen eller kryssa betalning så måste man fylla i sid 1 först, mata in, sid 2, mata in osv. Jag hade inte fatta det utan körde alla på en gång och sen kollade jag inte. Tråkigt om säljarna tror att jag inte lämnar omdöme... Nu har jag åtgärdat det i alla fall.

Nåja, man lär sig

• moppet

Måste bara få säga en sak när det gäller "vinnarmail". Som köpare får man ju meddelande från Tradera och där står det faktiskt att man ska kontakta säljaren, helst inom tre dagar. Den praxis som finns på Tradera att det är säljaren som kontaktar står ju ingenstans så det lär man sig först efter ett tag. Och har man budat på en auktion som man gärna vill ha så bevakar man kanske den när den precis slutar och då är det ju lika bra att maila direkt så man inte glömmer bort.

Ville bara säga det så ni inte stör er för mycket på Traderanybörjarna. Jag var själv en sådan alldeles nyligen

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II