Inlägg från: kirsikka |Visa alla inlägg
  • kirsikka

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Hej alla Traderaexperter! Nu hänger jag med här för jag har precis lagt in mina första plagg för försäljning. Det ska bli kul att se hur det kommer att gå. Har massor av kläder att sälja, skulle nästan kunna öppna en butik .

Håll tummarna för mig!

• kirsikka

Jag blev så glad i morse, jag har fått bud på nästan alla plagg som jag la till salu i lördags och det är fortfarande hela veckan kvar. Nu vill jag släpa en låda till från källaren och börja fota mer....

Tradera rules!

• kirsikka

Blir tokig snart... man blir utloggad från Tradera om man inte är tillräckligt snabbt och jag hade skrivit in allting när dottern vaknade, så försöker jag fortsätta, allting är borta GRRRRR!!!

Förstår inte varför, tycker man ska själv få välja när man loggar in och ut!!! Det går ju inte så snabbt när man blir avbruten hela tiden!

• kirsikka

Nu behöver jag er råg med en annan grej. Eftersom jag är så ny på Tradera (mina första auktioner pågår just nu) vet jag inte riktigt hur pass bra priser man kan få. Nu är det nämligen så att en tjej som har redan lagt bud på några plagg är intresserad av att köpa mer om jag har något som hon gillar, och det inte genom Tradera utan vi skulle lägga ett0 paket till henne på de plagg hon vill ha. Men grejen är bara att jag har massor, och fina plagg (dock inte PoP som verkar sälja bra men FIX, Debenhams, Esprit, Pippi, Mexx, Name it, Iana och några jättefina finska dräkter). Allt i stl 56-68 flickkläder och nästan som nya. Så jag undrar om jag ska lägga de i Tradera i alla fall I FALL priserna skulle gå upp, eller ska jag sälja allt till tjejen på "utropspris"?

Vad skulle ni göra?

• kirsikka

Jag var i dag hos PoP och tänkte att egentligen är det lite trist med dem för de har alltid i alla år kört med precis samma stil och färger. Man ser liksom direkt att det är en PoP-plagg när någon har en. Visst är de bra kvalite men de skulle nog behöva lite variation. Fast alla köper det oavsett så då behövs det väl inte?

Man ser det dessutom på varannat barn. Tycker också det är helt överreklamerad med PoP. Lägger pengarna mycket heller på tex Name It.

Tjejen har en klänning från PoP som hon fick som present när hon föddes och det tänkte jag spara till henne själv som ett minne. Annars har vi en pyjamas och en mössa, mer har jag inte köpt, jag går dit och kommer tillbaka tomhänt.

Det är liksom som Marimekko i Finland, alla har det och dessa ränder...man blir tokig...även min mamma som är ganska stor har en sån randig tröja och det passar INTE!

• kirsikka

Här är en till som fick pisk i dag! Och det just pga att jag tipsade er om mina auktioner. Hade inte alls tänkt på det men ska vara mer försiktig nu...!

• kirsikka

Sveamamma: jag tycker inte du tar för mycket, de är ju svindyra annars. Håll ut bara, det finns ju gott om tid kvar.

Jag undrar här om jag ska börja lägga ut även sommarkläder eller om man får de sålda bättre när det börjar bli lite varmare, vad tror ni?

Det verkar komma bud, det ska bli spännande att se vad händer i morgon när mina första auktioner slutar. Vissa plagg dock som jag trodde folk skulle vara jätteintresserade av har inte fått en enda bud, som t.ex. alla Zara-plagg. Undrar vad det beror på?

• kirsikka

snysop, jag har svarat i din gästbok, jag vågar inte skriva så mycket om min alias här längre eftersom jag fått varning

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II