Inlägg från: Moomin |Visa alla inlägg
  • Moomin

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Pops randiga baskläder är större i storlekarna än andra grejer som tex. fultröjorna eller de med tryck.

• Moomin

Jag har funderat ett tag på att sälja min sons urvuxna kläder och har en del grejer som jag undrar över...(jag har frågat om detta tidigare i en tråd men fick inte så bra svar ). Jag tänkte att ni gamla traderarävar kanske vet

1. När jag kollat runt så verkar det som om det i stort sett bara är Po.p-kläder som går för mer än någon tia. Är det verkligen så att folk inte betalar mer än 20-30 kronor för andra märkeskläder (typ Esprit, Mexx, Petit Bateau,Lacoste mm)?
    Eller ser det bara så ut just nu för att det är mitt i månaden?

2. Är det viktigt att vara säsongsbunden, dvs är det för sent att sälja vinterkläder nu?

3. Hur gör ni med kläder ni fått i present när han/hon var nyfödd? Säljer ni dem också?
    Jag har så himla mycket i storlek 56-62 som trängs i lådorna och som vi fick av släkt och vänner men jag tror aldrig jag skulle kunna se mig själv i spegeln om jag sålde dessa grejer...

• Moomin

Jag har funderat lite på det här med Po.p också. Jag gillar också Po.p och köper mycket där till min son. Men på Tradera verkar det ju som det gått överstyr... jag har sett folk som betalar mer för ett plagg än det kostar i affären. Och då är det grejer som faktiskt finns inne i affären nu.

Och när jag surfat runt på tradera hittar man ju även Po.p-grejer i uselt skick som folk bjuder 50-60 kronor för...varifrån kommer detta enorma intresse för just po.p?

• Moomin

Tack för svaren förresten...ni har ju iofs rätt. Vad folk inte vet har de inte ont av...

• Moomin

binis: Vet inte om du har fåt svar på det här med bilder. Men man laddar ned Adobe photoshop (gratis tror jag). Sen drar man bara över bilden från den fil den ligger i och gör bilden mindre. Sen sparar man -klart!

• Moomin

Kajsan: Jag har handlat/sålt på amerikanska Ebay i typ 6 år. Det är lätt som en plätt. Lycka till!

• Moomin

Kajsan: Vi låter betalningen gå via Paypal. Det funkar jättebra. När det gäller försäljning så kan det ju vara problem om man säljer något som inte kostar så mycket eftersom frakten blir rätt hög (svenska posten är dyr) om man skall skcka till USA. Men det är ju å andra sidan inte bara amerikaner på ebay.com utan folk från hela världen. Mycket engelsmän, svenskar, finländare och tyskar tex. Och att skicka till EU är ju inte lika dyrt.

• Moomin

Det var någon som hade frågor om Ebay. Jag har handlat/sålt mycket på Ebay.com (Den amerikanska/internationella Ebayen) de senaste 6 åren. Att handla går jättebra. Jag har aldrig blivit lurad och portot är ofta mycket billigare än i Sverige. Tex har posten i USA och HongKong mycket lägre avgifter än den svenska. Därför blir portot ofta inte dyrt. Man betalar med Paypal. Det är bara att registrera sitt visakort där. Lätt som en plätt!

(Var NOGA med att kolla att säljaren skickar internationnellt eller till Europa innan du bjuder bara!)

Skall man sälja grejer (speciellt små grejer som kläder mm) är det dock bättre att sälja på Tradera eller brittiska eller tyska Ebay. Att skicka grejer med svenskt porto är dyyyyrt! Och därför är det svårt att sälja sånt som inte är exeptionellt eftertraktat till amerikaner eller asiater...

Fast en Bugaboovagn lär nog gå att sälja

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II