Inlägg från: Lakrisal |Visa alla inlägg
  • Lakrisal

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Jag håller på att leta kläder till sommaren, min tjej har storlek 80 nu, visst borde hon väl ha 86 till sommaren? Hon växer ju inte lika fort nu som för några månader sen, men såpass borde hon väl växa? Eller vad tror ni?

• Lakrisal

Flutterby - Det undrar jag med! Inbillar mig att det inte spelar någon roll om man säljer små bebiskläder eftersom föräldern är hemma hela dagen med barnet, men om man säljer större barnkläder är det kanske bättre att lägga dem så att de går ut på kvällen eftersom de flesta föräldrar förmodligen jobbar på dagen. Men det är bara min egen lilla teori!

• Lakrisal

Salmiak6 - Det är ju bara att tacka och ta emot! Inte ditt fel att priset går upp! Det är ju upp till var och en hur mycket man vill betala!

Ska ut och kolla min post nu, väntar på kläder som jag hoppas kommer idag! Tre bodysar, ett par byxor, två par shorts och ett linne för ca 100 spänn med porto! Vilket fynd va? *glad* Det lönar sig att köpa flera saker av samma säljare eftersom portot oftast blir betydligt billigare om det går att sampacka!

• Lakrisal

Äsch... Inget paket idag..! Hoppas det dyker upp imorgon!

Salmiak6 - Ha ha Du är också en lakrisal-älskare då antar jag!

• Lakrisal

Sveasmamma - Precis, man får ett mail! Inget i den vanliga brevlådan så det gäller att hålla koll! (Det gäller att inte missa, för då blir man avstängd! *Hu*)

• Lakrisal

Jag fick ett paket förra veckan som jag var tvungen att lösa ut för 21 kronor eftersom säljaren inte skrivit avsändare... Trist!

Jag skriver alltid avsändare för säkerhetsskull. En gång hade en köpare glömt ändra sin adress på tradera efter flytt så då fick jag tillbaka paketet. Det var en mobiltelefon för 550 kr, så det hade ju inte varit så kul varken för mig eller köparen om den blivit "fast" hos posten!

• Lakrisal

Jag har också missat massor med auktioner pga att jag tänkt vara smart och lägga bud i sista minuten - men istället glömt bort det helt! (jag vet inte vad som hände med mitt minne när jag fick barn..! )Så numera lägger jag nästan alltid ett maxbud direkt och hoppas på det bästa!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II