Inlägg från: Sarai |Visa alla inlägg
  • Sarai

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Synd att flera av er blivit varnade.. jag går in här då och då ju för att se om någon lagt ut nåt som kan vara av intresse..

Idag fick jag hem en jättesöt body i alla fall.
    Men det känns ju lite surt att man sponsrar posten så mycket! Portot var ju på mer än säljaren fick..

• Sarai

Apropå att skicka mail direkt när man vunnit så har jag gjort det flera gånger för att jag använder en hotmail-adress och har skräppostinställningen på exklusiv så alla mail från okända adresser hamnar där. Så jag har skickat mail först för då kommer svar till inboxen och jag behöver inte vara orolig för att råka radera ett mail som är viktigt..

Men jag har tänkt på att det kan uppfattas lite väl .. stressande, så jag kanske ska sluta.. eller byta till en annan mailadress kanske..

eller just det, jag skulle ju inte köpa så mycket mer för jag tycker jag sponsrar Posten för mycket men det är så kul när det kommer nya paket!

• Sarai

mamma mio, ställ in komprimeringen i jpeg till ett lägre värde. Bilden blir fort mindre i kb om man komprimerar den mer utan att det syns nämnvärt i kvalitet.

Hur man gör det beror på vilket program man använder. Själv använder jag programmet irfanview som är gratis och jätteenkelt att använda för att ändra småsaker i bilder som att skära ut delar av en bild m.m. Finns här: www.irfanview.com/
    I den dyker alltid upp en ruta med "Save quality" där man kan ändra från 0-100% (ofta räcker det med att använda typ 85%) när man klickar spara.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II