Inlägg från: 64ulla |Visa alla inlägg
  • 64ulla

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Vad kul att läsa om Tradera-fynd. Är själv fast i träsket. har budat på 7!!!!! sommarkläder till min tjej Elsa. Måste nog bevaka dem noga så att jag lägger högsta budet.

Hit återvänder jag fler gånger.

//ulla64

• 64ulla

Vad kul att läsa om alla era fynd. Har själv vunnit 3 auktioner idag så nu blir dottern fin.

Några har skrivit om fläckar. Jag köper gärna kläder med fläckar på Tradera eftersom jag faktiskt har hittat ett fläckborttagningsmedel som fungerar "skitbra". Å andra sidan är det rätt dyrt men när det verkligen funkar så är det guld värt. (235 kr för 1,2 kg /det är i pulverform) Det tar till och med bort intvättade bananfläckar, super duper medel alltså. Tyvärr får jag väl inte skriva vad det heter här?

Lycka till med alla fynden!

//ulla

• 64ulla

Supermedlet mot fläckar har jag rekommenderat till flera mammor i min föräldragrupp. De hade lyckats få bort både karamellfärgsfläckor och kladd av tuschpennor. Inte illa! Medlet är en sorts tvättförstärkare o säljs på homepartyn. Som jag skrev säljs det i 1,2 kg förpackning men är vansinnigt drygt om man inte använder det som tvättförstärkare utan bara till fläckar. Det funkar alltså även på färgade kläder o bleker inte färgen. Det är inte klor som bleker utan syre som också ska vara bra mot miljön. Jag ska höra med mannen som säljer här uppe vems telnr jag kan ange o återkommer så fort jag kan.

Spara alla fläck-kläder nu!

• 64ulla

Här är en till som fövånas över höga priser. POP kläder är det knappt någon idé att buda på längre när de blir så dyra. Har själv en POP body ute som är uppe i 71 kr. Bra för mig, men jag fattar inte att folk nästan betalar mer för beg kläder än vad de kostar nya i affären.

Ikväll ska mannen få sitta klistrad o buda på ett set till tösen som jag bara MÅSTE ha, eftersom jag är på kurs.

//Ulla

• 64ulla

Ewis: Jag har också nyligen råkat ut för köpare som drar sig ur. Den första skrev att bet skulle ske men det gjordes aldrg trots flera påstötningar. Jag lämnade naturligtvis neg omdöme men fick då tillbaka ett "hämndomdöme". Man blir sååå trött på sådana människor. När jag sedan la ut auktionen igen så drog den köparen också sig ur affären. Typiskt! Hon "skyllde" på missfall. Jag hade en dress ute i stl 50/56, knallrosa. Naturligtvis blir man fundersam hur man kan bjuda på något såååå tjejigt innan bebisen tittat ut.

Man lär sig något nytt varje dag, det är tur det!

Ha en bra dag //Elsas mamma

• 64ulla

Salmiak6: Vill bara berätta att Marimekko haklapparna säljs på Inspiration för 99 kr så du inte rusar iväg o budar förmycket. Har köpt en där till min dotter....och... det finns även MAM nappar med lilla blomman på. Har köpt de också!

Lycka till i budgivningen, kanske det blir ett klipp??

Elsas mamma

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II