• Ewis

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Hm någon som är vaken här i tråden som kan hjälpa mig?
    Jag fick hjärnsläpp nu när jag ska beräkna portot på minna paket...

Postens tabell:
    100g = 11 kr
    250g = 22 kr
    500g = 33 kr

OM ett paket väger 170g vad blir portot då?

Är det så att mellan 100g - 250g blir portot 11 kr ELLER är det så att upp till 100g är portot 11 kr och Allt över 100g till 250g kostar portot 22 kr?????

Oj vad jag blev snurrig, har ju sålt och skickat en del tidigare men som sagt nu blev det hjärnsläpp

• Ewis

TACK cia 70!!!
    Trodde väl att det var så men men man är väl inte helt vaken kanske än

• Ewis

Oj vad jag blir nostalgisk, håller på att rensa sonens små gammla kläder som bara står och skräpar i förrådet för att kunna sälja på Tradera eller det som är mindre fint till bättre behövande typ Röda korset.

Tänk min lilla gubbe har varit så litet att han haft dessa små kläder och nu är han så stor

• Ewis

Pyssilullan;
    Tydligen är det många som fått varningar här i tråden så nu får alla försöka att hålla sig på mattan
    Jätte svårt att veta vad man får skriva och inte skriva men man får tydligen Inte berätta att man har auktioner ute på Tradera, om jag fattat det hela rätt.
    Man undrar ju oxå vem som orkar anmäla "självreklamen" här i tråden....

• Ewis

Jag tycker att det har gått riktigt bra att sälja, har inga märkeskläder och håller låga priser.
    Hellre sålt än inte sålt så jag brukar ligga på en 20-25 kr utropp.

Just nu ligger jag på en ca 10 i utrop på det mesta, lite äldre kläder efter sonen som bara legat i lådor i förrådet utan att göra någon nytta
    Bättre att någon kan köpa dom billigt och använda än att jag bara ska kasta dom.
    Kommer att bli mycket killkläder framöver, tar in två lådor åt gången och kollar igenom och lägger ut det som är bra på Tradera.

• Ewis

Fru I:

Jag tror att många av oss här i tråden säljer på Tradera och några av oss har även länk till det under våra länkar
    Bara att kika runt för dig
    Tyvärr har jag inga giraffer

• Ewis

Vem var det som sökte efter giraffer?

H&M har lite söta kläder med giraffer på just nu.
    Pyjamas såg jag och handduk och ev någon plyschdress tror jag det var.
    Fina saker var det i alla fall!!

• Ewis

Hej hej alla!
    Jag ställde en fråga i Moderatortråden om vad vi egentligen får skriva i denna tråden och fick detta svaret;

Att säga precis är svårt, som med allt annat "beror det ju på"

Allt som kan vara en annons är emot reglerna, både förtäckt och öppet, säljes, köpes och bytes. Det är dessutom otillåtet att länka om du har något att vinna ekonomiskt på länkningen, då räknas det som reklam. Allt sånt måste vara oberoende tips....

Att i sin presentation skriva vilket nick man har på andra sajter är givetvis tillåtet (det borde även vara tillåtet i forumet tycker jag), överhuvudtaget är presentationen lite "friare" men de regler som gäller för sajten gäller HELA sajten, även presentationer.

För att ta dina frågor så:
    Jag har nya auktioner ute nu... "INTE OK"
    Länk finns i mitt krypin... (Om det är din egen annons)"INTE OK"
    Jag har en blå tröja som jag säljer... "INTE OK"
    Är det någon som har en blå tröja som dom säljer...? "INTE OK"
    Mitt alias är... OK
    Mitt alias finns i min pres. ... OK

det är också ok att länka till auktioner du hittat om de inte är din egen auktion (eller någon av dina närståedes)

Hm ja vad tycker ni om detta svar, kommer tråden att dö ut med tanke på att vi inte får skriva så mycket

• Ewis

Lejån:
    Nja nej jag tolkar det som att man får ha sitt nick i pressen Men moddisen personligen tycker att man borde får skriva det även här i tråden.

Hm inte mycket vi får skriva om egentligen tyvärr....

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II