Inlägg från: kirsikka |Visa alla inlägg
  • kirsikka

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

en fråga till har jag
    jag håller på att "provpacka" och undrar bara om det räcker att slå in de i paketeringspapper eller ska man först stoppa de in i en plastpåse? Jag menar en sådan kraftig paketeringspapper kan ju inte gå sönder så att kläderna skadas, eller? Tänker mest om de skulle bli blöta/färgade eller liknande. Hur har ni gjort?

• kirsikka

Jag har också Name It snickarbyxor och body ute och inte en enda bud, vill inte sänka priset så mycket heller de är som nya. Konstigt, Name It brukar gå så himla bra!

• kirsikka

Aannaa: Jag hade en precis likadan beige manchesterklänning till salu en vecka sedan fast en stl större, och fick inga bud (tror det var lägre pris tom).

Undrar om man ska prova lägga ut den igen....

Jag har fått lite bud här och där men trögt går det tycker jag.

• kirsikka

Jag tror att Beatrize74 du har rätt, vi väntar på våren och sommaren men eftersom det fortsätter att vara så kallt har man inte riktigt lust än att börja handla sommarkläder och det är däför det går så trögt. Så tänkte jag också och väntade med att lägga ut sommarkläderna.

MEN så la jag en Cocoon sommardräkt ut på prov och har redan fått 3 bud och auktionen stänger först i morgon. Och en annan Cocoon sommardräkt (samma pris, samma modell, annan stil och färg) har inte fått ett enda bud!

Fattar inte....

• kirsikka

Fru I: jag skriver i din gästbok är rädd för "dolt reklam" efter att ha fått en varning

• kirsikka

Oj då! Fick massa nya bud helt plötsligt! Helt plötsligt börjar det hända saker..roligt! Det är låga priser hoppas de höjs lite, men huvudsaken är att bli av med allt har så mycket och det finns inte plats någonstans. Det är kläder överallt, håller på att sortera.

• kirsikka

Pyret82: Jag fick alla 3 insättningar som gjorts i helgen redan innan kl 11 i dag, och det var inte från samma bank där jag har mitt konto. Det går ganska fort nuförtiden, max en dag ska det ta.

• kirsikka

Ska säga också att de senaste auktioner som jag hade ute har gått kanonbra! Ett par bodysar har inte blivit sålda, allt annat och med höjda bud tom. Jag vet inte vad som gjorde susen, det måste ha varit bättre tajming än första gången eller nåt. Plus att jag fick en köpare som budat på massa av mina saker, hon är helt förtjust i allt vad jag sålt!

Jätteroligt, i morgon ska vi ut på stan och kolla på lite nya vårkläder man måste ju handla nåt för de pengarna!

Snart lägger jag ut sommarkläder, undrar om man ska vänta lite till att det blir lite varmare så att folk kan börja tänka på sommaren? Än är det ju så vintrigt.

• kirsikka

OK, ut med sommarkläderna då! Jag har ju faktiskt "provsåld" några stycken. Tror att folk börjar längta efter sommaren redan trots eller kanske just pga kylan och snön.

• kirsikka

Moomin:

1. Jag har fått bra pris för även Lindex och HM kläder, men nu har jag ju såld tjejkläder, kan vara olika för pojkar. Jag tror att det viktigaste är att de är snygga och i bra skick, inte slitna.
    2. Vinterkläderna verkar inte alls gå bra just nu, folk vill ha mer somriga grejer. Lite som i klädsbutiker tror jag nu säljer man "vår".
    3. Jag har sålt allt som jag 1) inte tyckte om 2) var opraktiskt 3) vet att även om jag tycker om nu kommer vara trött på den om en till tjej skulle komma. I andra ord har jag bara sparat "bas/kräkkläder" och någon plagg som dottern får ha som minne när hon blir stor. alltså jag har även sålt presentkläder (några av de inte ens använda ), hoppas de som gett kläderna förlåter mig - vem kommer att veta egentligen om du inte berättar?

• kirsikka

Moomin:
    ska tillägga också att det som jag såld var stl 56-68 och jag hört också det går trögt. Jag tror att en bra presentation är också viktigt, jag tog mig tid att tvätta och stryka kläderna och ta flera bra bilder på dem, jag har sett många annonser på Tradera med riktigt dåliga bilder på skrynkliga kläder.

• kirsikka

Nu har jag en fråga, hoppas ni kan hjälpa mig. Vad händer om jag råkat klistra för lite frimärken på ett brev? Jag har en köksvåg modell mycket osäker och jag tycker att det ser ut att brevet är precis på gränsen i 100 gr. Om jag nu tar det som att det är under 100 gr och det skulle vara över, vad händer? Kollar posten varenda brev man skickar? Råkar mottagaren ut för någon extra avgift?

• kirsikka

Tack, Flutterby, då tror jag att jag tar risken så får de skicka en faktura till mig om det blev fel. Hade ju räknat till köparen att det skulle vara under 100 g, typiskt mig.

• kirsikka

Jag misstänkte det faktiskt sedan och eftersom jag fick pengar från en annan köpare sen så tänkte jag att jag går till posten i alla fall och kollar. Ni kan väl gissa att det var ÖVER 100 gr. Inte bara det utan det andra paketet blev skrymmande, ¨så det hela resulterade i att jag betalade 22 kronor mer än vad jag hade "fakturerad". Shit också.

Om det är någon som tjänar pengar på oss Traderakunder så är det Posten.

• kirsikka

Aannaa: Jag gör det (skriver min adress) också eftersom posten ska ju returnera om de inte kunnat leverera paketet. (om addresen är fel osv). Hände en gång att jag skickade en julklapp till min mamma i Finland och vi undrade vart den tog vägen när den aldrig kom fram, tills den kom tillbaka till mig. Då hade jag skrivit rätt gata men brorsans husnummer...hahhah hade bra minne förr i tiden när jag inte hade barn

• kirsikka

Jag förstår inte, av alla mina 41 sålda auktioner är det bara en köpare som inte kontaktar mig. Nu har det gått en vecka, jag har mejlat två ggr och ingenting. Och hon har bara positiva omdömen. Det kan inte handla om pengar heller eftersom summan hon ska betala är 19 kronor.

Vad ska jag göra tycker ni? Ta det lugnt eller börja jaga henne? jag har ingen bråttom med pengarna men tycker att det är jobbigt när hon inte ens svarar vad hon tänker göra.

• kirsikka

Här ställer jag en fråga till er erfarna Tradera användare igen: är det bättre att bara skriva "köparen betalar frakten" på sina auktioner utan att skriva hur mycket det kommer att bli? Fick en mejl från en användare som skulle bjuda på min parfym men tyckte att jag tar för mycket portot (antar att hon missade att det blir skrymmande paket) även om jag inte tar ett öre mera än vad posten tar. Nu har jag två parfymauktioner ute, jag har skrivit på båda hur mycket portot blir och inte haft ett enda bud (snart går de ut) och trodde parfym säljer bra. Ska jag strunta i att skriva hur mycket portot blir nästa gång (tycker själv det är schysst att meddela redan när man säljer)?

• kirsikka

wellah: har fått jättehöga bud på mina gardiner, trodde inte det heller..., jätteroligt! Mannen blir tokig snart det är påsar och lådar överallt, rensar källarförrådet och garderober och säljer allt som jag tror går att sälja...det har gått bra men kaoset hemma är förfärlig. Hoppas det blir ordning innan sommaren och innan mannen flyttar ut

• kirsikka

Diwa: kan vara att jag missat något, men jag har använd Payson för att både betala och ta emot pengar, och den enda kostnaden jag betalt hittils är 2 kr när jag förde över pengarna från payson till mitt bankkonto.

Så att det skulle kosta mycket har jag ingen aning om

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II