Inlägg från: Moomin |Visa alla inlägg
  • Moomin

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

6T är 6år = 122 egentligen men eftersom amerikanska barnstorlekar oftas är små så kall man nog säga att det är 110-116

• Moomin

ofta är små så kan man nog... ska det vara.

• Moomin

Jo visst är de små. Jag har nyss köpt en jacka och en tröja från RL till min son som är 8 månader. Fick köpa 12-24 månader för att storleken skulle vara okej...

• Moomin

Sen kan det ju vara så att man bjuder/betalar mycket på Tradera för varor som utgått ur sortimentet och inte länge finns i butik och som man gärna vill ha...det kan jag tänka mig i alla fall

(Tex om jag hade en dotter hade jag nog betalat rätt mycket för en av de där singoallaklänningarna från förra sommaren)

• Moomin

Loppan79: Va glad din kompis måste vara De är såååå fina.

Tyvärr passar inte min lille kille så bra i klänning Men om jag får en dotter nästa gång så skall det banne mig handlas randiga singoallakklänningar från Po.p

• Moomin

Tjosan: Det kanske finns undantag...min erfarenhet (Jag har köpt mycket GAP, RL, Hilfiger och en del amerikanska märken) är dock att de flesta kläderna är rätt små

• Moomin

Kadorran: Stackars dig! Den säljaren verkar ju inte vara klok.

Personligen hade jag nog dessutom varit tveksam till att köpa något från någon som inte ens tycker att det är viktigt att använda sig av ett korrekt språk utan skriver som en 3-åring, och som dessutom har egna påhittade regler och inte verkar ta ansvar får någonting. Verkar vara en riktig slarver...

Hoppas att det i alla fall löser sig för dig Kadorran

• Moomin

FruCissy: Jag har också sett det...Bland annat var det en tjej som fick BRA betalt för in I LOVE DADDY-body som jag vet måste varit köpt på GeKås får 39 kr (Vi har nämligen en likadan i strl 86 liggande i lådan i väntan på att soenen skall växa i den )

• Moomin

För övrigt är ju de där Lillasyster-bodysarna från Ullared särskrivna Det står " Lilla syster" vilker är något annat än lillasyster...

/Språkpolisen

• Moomin

Åh Gud såna där självutnämnda poliser (som typ anmäler någon för att den tar ett par kompostpåsar och skickar grejer i) är nog det värsta jag vet...

Nä inte nog. Det är det värsta jag vet.

• Moomin

När ni ändå håller på skall ni inte ta och kika runt lite på Tradera och se om det finns andra saker man kan anmäla folk för

Eller varför inte smyga efter någon på stan och se om han/hon slänger ett tuggummi = nedskräpning...

Eller...va sjutton. Mitt tips är att ni härinne tar jobb som sopspioner på direkten

• Moomin

Salmiak: Men det är ju jättemånga som skriver så? (Skulle aldrig göra det själv dock) Typ "lik Po.p" eller "Burrberry-rutig" eller "I Marimekko-stil"

Den där personen kan ju gå runt och anmäla hela Tradera då i princip ...

• Moomin

Beatrize74: Jag tycker att det är jätteirriterande....Och alla dem som skriver Pop/rock/lolita...heeela tiden

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II