Inlägg från: HumDis |Visa alla inlägg
  • HumDis

FruCissy - Att kommentera någon annans auktioner bör ju inte vara förbjudet. Det är ju när man har egen vinning av det som det inte är tillåtet.

• HumDis

Samla - Jag ångrar att jag glömde bort en auktion där en sålde typ 10 stycken POP-plagg i stl 74/80. Säljaren hade ingen bild och därav slutade auktionen på 122 kr. Det hade varit ett kap.

• HumDis

Samla - Ja, den säljaren var inget vidare smart. Rubriken på auktionen var något i stil med "Fina bebiskläder - använda" eller något liknande. Och ingen bild samt endast en kort beskrivning där det stod att auktionen gällde 4 bodys, 4 par byxor, en mössa och en fleeceoverall från POP.

• HumDis

Pyret82: Det var billigt!

Själv sitter jag och retar mig på posten. Jag skickade 2 kuvert i måndags och det ena av dom har inte kommit fram än. Frankerar man för A-porto så skall de faktiskt se till att leverera inom 2 dagar. Nu tror ju köparen förmodligen att jag ljuger om när jag postade det. Hoppas bara det dyker upp! Alla mina paket har kommit fram hittills....

/ HumDis
  • HumDis

Pyret82: Ja, hur svårt är det att maila och berätta det?

Men jag märker också att många köpare nästintill begär att man skall posta samma dag som betalningen kommer in på kontot. För mig är det inga problem, jag postar alltid senast dagen efter mottagen betalning men jag tycker inte att man skall begära det som köpare. Som säljare på Tradera har man 10 dagar på sig att leverera när betalning inkommit. Ändå ser jag sådana som satt negativt omdöme med kommentaren "Inget paket levererat" trots att auktionen slutade för mindre än en vecka sedan. Det verkar vara många nya på Tradera som inte riktigt har koll på reglerna.

/ HumDis
  • HumDis

Jag sitter här och funderar lite.. hoppas jag får skriva så här utan att bli varnad eller att någon tar illa upp.

Ibland ser man ju välgörenhetsauktioner på Tradera där man donerar vinstsumman till något välgörande ändamål.

Det finns ju en tråd här i Föräldrarforumet där vi alla får följa Tille och hans familjs liv med en dödlig sjukdom. Det finns också ett postgironummer dit man kan skänka en slant för forskningen kring Herlitz sjukdom, så att man kanske i framtiden kan bota denna sjukdom.

Vore det en idé att lägga upp auktioner (med t ex helt nya barnkläder eller andra nya produkter) där man låter hela summan gå till Eb-föreningen?

/ HumDis
  • HumDis

FrökenW: Japp, så får det bli! Skall hmm.. genomföra denna idé inom den närmaste framtiden. Hrmm ;o)

/ HumDis
  • HumDis

Skall man då ange PG-numret direkt i auktionen och be om insättningskvitto eller annat bevis på att de betalat dit? Har aldrig lagt upp någon välgörenhetsauktion tidigare.

/ HumDis
  • HumDis

FrökenW: Fast betalar man till PG via Internetbank så kan man ju få ett slags kvitto på att det är gjort. Hmmm... Känns som att man inte vill "störa" Therese för mycket.

/ HumDis
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II