Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II
FrökenW:
Hoppas du är nöjd!
FrökenW:
Hoppas du är nöjd!
Tjosan - Konstigt att det varierar så..
Hur gör ni som säljer saker köpta i utlandet, mäter ni dem eller går ni efter storleksangivelsen i plagget?
Kadorran - Läser man på hennes personliga sida så skriver hon att posten tappat bort en massa paket (hmm låter ovanligt) och att det kan ta länge innan de levereras.
Personligen tycker jag det låter konstigt. Att enstaka paket försvinner men en massa? Har någon rånat en postbil då eller
. Hmm.. jag tycker du skall maila henne och fråga.
Kadorran - Finns det något telefonnummer? Eller mobilnummer? Finns det ett mobilnummer så skulle jag testa att skicka ett SMS.
Får du ingen kontakt inom de närmaste dagarna så tycker jag faktiskt att du bör överväga att lägga ett negativt omdömt. Det är trots allt 3 veckor sedan auktionen gick ut och går det dessutom inte att få tag i säljaren så kan ett negativt omdöme vara på sin plats. ![]()
FruCissy - Det där med camobodysarna är helt sjukt! De kostar 39 kr styck i Ullared och jag såg en som gick för 182 kr på tradera innan jul. Personligen tycker jag det är helt sjukt, det är ju inte ens någon vidare bra kvalitét!
Är det bara jag som stör mig på att det inte finns en "unisex"-kategori bland Traderas kategorier för barnkläder? Ibland har man saker som skulle passa lika bra på både tjejer och killar och då måste man välja vart man skall lägga det. Urkorkat...
Ni som använder er av Ikeas sådana där återförslutningsbara påsar till att skicka saker i, hur gör ni med frimärkena? Jag sätter på en vit etikett med adressen men kan man fästa frimärkena direkt på påsen? Eller syns de inte då? Påsen är ju lite färgglad. ![]()
penni - Okey, tack! Då testar jag det också! ![]()
Beatrize74: Frakten borde vara 33 kr, möjligtvis 44 kr om det är svårt att packa dem utan att de blir skrymmande.
Däremot måste jag säga att jag snart börjar bli lite trött på alla som skall ifrågasätta porto efter auktionernas slut. Jag skriver alltid ut vad portot blir i auktionerna. Ändå får jag som svar på vinnarmailet att "sätt på 22 kr istället, det kommer fram ändå". Har jag skrivit i auktionen att portot kostar 33 kr så KOSTAR det 33 kr. Jag vill inte underfrankera.
Om man är orolig för att frakten skall bli hög (och det inget står i auktionen om fraktkostnaden) så kan man maila säljaren innan man lägger bud och fråga så slipper man obehagliga överraskningar efter auktionens slut.