Inlägg från: HumDis |Visa alla inlägg
  • HumDis

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

versan - Ja man skall inte gå med på vilken fraktkostnad som helst.

Men att ifrågasätta varför ett par barnjeans kostar 22 kr i frakt "när de är så små" tycker jag är lite fräckt, speciellt när det står i auktionen att frakten blir 22 kr. Man bör som köpare faktiskt ha lite koll på vad det faktiskt kostar att skicka saker.

/ HumDis
  • HumDis

eilema - Man skall akta sig för att skicka i de där kompostpåsarna. Jag läste om en på Tradera som hade haft en köpare som retat sig på att hon använt en sådan påse och alltså hade ringt till typ Kretsloppsansvarige på kommunen (eller något liknande). Och då hade de skickat hem ett brev till henne och skrivit att de minsann endast fick användas till det de var avsedda för och att om de fick höra om det igen så skulle de vidta åtgärder.

/ HumDis
  • HumDis

Mamma Mio - Förmodligen det senare alternativet

/ HumDis
  • HumDis

eilema - Ja akta dig så du inte får ett brev från kommunen... oj oj oj

/ HumDis
  • HumDis
    vermilion - Indraget köptillstånd på Tradera är ett perfekt straff!
    / HumDis
  • HumDis

vermilion - Vi får maila Tradera och be dem blockera eilema i en månad som straff för hennes "brottslighet".  

/ HumDis
  • HumDis

vermilion - Du kan inte backa nu! Har redan mailat tradera Oskyldig

Förvånad

/ HumDis
  • HumDis

Min var på 75 kronor, men nästa månad lär den bli hög.

/ HumDis
  • HumDis

Salmiak6 - Japp, fast det tycker jag faktiskt är bra. Annars kan vissa säljare skriva Pop -  randig tröja i rubriken och sedan bara skriva längst ner i beskrivningen att det är en tröja från HM. Jag har sett auktioner där bodysar från HM har gått för nästan 150 kronor för att säljaren har skrivit en luddig rubrik/beskrivning. Det kan ju lätt på missuppfattningar om man skriver ett annat märke än det plagget är.

/ HumDis
  • HumDis

(Jag menar alltså att jag tycker att det är bra att det inte är tillåtet, inte att du blev anmäld till Tradera)

/ HumDis
  • HumDis
    22 kr i frakt = 4 djurbebisfrimärken
    / HumDis
  • HumDis

pyret82: Inte jättehårda, kan man platta ihop det till 3 cm genom att trycka lite på det så brukar det gå bra.

/ HumDis
  • HumDis

Hmm.. de enda auktioner jag har haft där det blivit onormalt höga priser är Tille-auktionerna och det är jättekul! 

Budtrissning är så himla patetiskt. Det är ofta ganska lätt att genomskåda de som sysslar med sådant och de blir sällan långvariga på Tradera. Men det är ju riktigt synd om de som får betala dyra pengar för något bara för att det varit en trissare inblandad.

/ HumDis
  • HumDis

Här har du ett exempel Salmiak. Den som vunnit denna auktion, sessy83, har inga tidigare affärer och har lagt bud på massor av säljarens auktioner. Luktar budtrissning lång väg, speciellt när man ser hur buden har lagts.

/ HumDis
  • HumDis

Salmiak6 - HAHA jag startade också en ny tråd

/ HumDis
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II