• Anonym (ledsen)

Missfall - måste jag verkligen vänta i 10 dagar?!

Skulle egentligen ha varit i vecka 8 men fick reda på att det verkar som att bebisen dött. (jag vet att det är ett foster egentligen) men nu måste jag vänta 10 dagar för att se så att det inte blivit något fel med datumet och att jag inte är så långt gången som jag trott.

I förrgår kom det en liten gråröd klump så jag antar att det var den lilla som kom.

Måste jag verkligen vänta, det känns fruktansvärt att gå runt och på något sätt hoppas samtidigt som man förstår att det är kört. De måste väl kunna säga om det är ett missfall eller inte? Mina föräldrar ringer konstant för att höra hur det går och jag orkar inte berätta för dem, särskilt som jag inte vet med 100%.

• Svar på tråden Missfall - måste jag verkligen vänta i 10 dagar?!
  • Anonym (2)

En vecka åtminstone är normen så man till 100% verkligen vet att det är MA. Klumpen du såg var inte fostret i så fall för det är pyttelitet före v.8 utan fostersäcken. Men finns det minsta lilla tvekan om vilken vecka du är i så är ett VUL till ett måste. Säg inget alls till nån innan du vet,prata bort frågorna bara.

• Belda

Jag fick vänta en vecka på en andra undersökning, bara för att de skulle vara säkra. Då var jag i vecka 11 och fostret hade slutat växa/leva i vecka 9. I mitt fall var det väldigt uppenbart att där inte fanns något hjärta som slog, men de har sina rutiner :/ Den veckan var en av de värsta i mitt liv, att veta att jag gick runt och bar på mitt döda barn...

Svar på tråden Missfall - måste jag verkligen vänta i 10 dagar?!