Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

    Så mycket för Vänsterns "lika för alla". Jävla hyckleri!

    Gert skrev 2015-07-05 09:50:51 följande:
    Det är Anna Kinberg Batra och Ebba Bush Thor som påstår att SD är ett vänsterparti - mer vänster än Miljöpartiet till och med.

    Annie Lööf påstår att SD är ett mittenparti och vi får se idag vart Jan Björklund placerar SD på den politiska skalan. Jag tror att han placera SD som ett vänsterparti.

    Detta är de andra partiernas strategi mot SD:s framgångar. De ska försöka övertyga väljarna att SD står så långt ifrån dom som möjligt men det blir ju bara löjligt.
    Åfan. Vart har du läst det? Källa?
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-07-05 10:03:15 följande:
    Annie Lööf om SD

    "SD verkar tävla om att bli Sverigemästare i skattehöjningar. För tredje gången på ett och ett halvt år röstar de för skattehöjningar på jobb och företag. Just idag ligger SD:s skattepolitik till vänster om Vänsterpartiets, de senare valde i alla fall att lägga ned sina röster, säger Annie Lööf."

    SD röstar oftare med (S) än med (M) i riksdagen.

    SD vill ha kvar bidragssamhället, enda skillnaden mot (S) är att Gert & Co vill att Annika och inte Aisha ska få bidragen.
    Har du en källa???
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-05 10:08:03 följande:
    Jag såg det med egna ögon på tv när partiledarna sa det i Almedalen. Ser du inte på teve?
    Ja. Men inte Almedalen. Det borde ju finnas någon liten hänvisning tycker man. En länk borde inte vara så svårt att rota fram.
  • Nerfherder

    Duktigt! Det var inte så svårt va? Det är väl deras rätt att anse det, men jag förstår inte vilken sanning som ligger i det.

  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-07 15:39:32 följande:
    Visa en källa på beviljade asylsökningar per capita per land.

    Jaja, det där har vi hört förut. Från borgerligheten skriks det att SD vill ha ett bidragssamhälle och från vänstern skriks det att SD röstar med borgarna 9 fall av 10.
    Gert, vad handlar tråden om?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-07 16:54:54 följande:
    Du ser väl att Schweiz har en restriktivare invandring än Sverige?

    SD vill inte slopa vinster i välfärden som regeringen vill. Så nej, SD vill inte ha en omfattande statligt styrd välfärd.
    Schweiz är inte Sverige. Vad har din text med TS att göra?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-07 17:46:53 följande:

    Vet du vad en oxymoron är?


    Kul att du läste det inlägget iaf :)!Kan du svara på frågan?
  • Nerfherder

    [quote=75501684][quote-nick]Färggrann skrev 2015-07-07 17:58:48 följande:[/quote-nick][/quote]

    Hur är det mer fel när en vänsterpolitker gör det? Vad är det som är fel, till att börja med, om det skulle vara fusk, vilket det inte handlar om här, så år det lika illa vilken sida dert än handlar om.

  • Nerfherder
    Anders2015 skrev 2015-07-07 20:13:37 följande:

    När riksdagen hängde upp skylten och tog sommarledigt då väljer vänsterpartisten Linda att återträda i tjänst och få en riksdags lön på 61000 kr och sparar på föräldrar dagarna. Givetvis så sticker det i ögonen på skattbetalarna. 

    Sedan en till artikel saxat från Expressen: Iskallt kvinnosvek av Vänsterpartiet.

    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/iskallt-kvinnosvek-av-vansterpartiet/


    Då är min fråga till dig; vad spelar det för roll om det är en vänsterpartist eller någon från högerblocket? Om det blir fel, så får man betala tillbaks. Precis som Jimmie Åkesson fick göra.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-07 20:21:20 följande:

    Egentligen ska man inte bli förvånad att en vänsterpartist utnyttjar systemet för egen vinning. Sånt är vänstersidan bra på.


    Du är för rolig, Gert...
  • Nerfherder
    Anders2015 skrev 2015-07-07 20:39:57 följande:
    Varför nämner du Jimmie Åkesson? du kanske röstar på vänstern? eller Miljöpartiet? Romson åt trerätters med kollegor och försökte dra av vinet men fick avslag på drycken www.expressen.se/nyheter/politik/mp-topparnas-nota-gick-till-skattebetalarna-1/ . Fel som fel gäller alla partier och människor men som sagt det sticker i ögonen när något så uppenbart som när Vänsterpartisten visade girighet när det gäller kronor. För det verkar inte vara ett misstag utan mer ett planerat ekonomiskt tänk.
    "Verkar inte" har du någon källa på det?
  • Nerfherder
    Anders2015 skrev 2015-07-07 20:39:57 följande:
    Varför nämner du Jimmie Åkesson? du kanske röstar på vänstern? eller Miljöpartiet? Romson åt trerätters med kollegor och försökte dra av vinet men fick avslag på drycken www.expressen.se/nyheter/politik/mp-topparnas-nota-gick-till-skattebetalarna-1/ . Fel som fel gäller alla partier och människor men som sagt det sticker i ögonen när något så uppenbart som när Vänsterpartisten visade girighet när det gäller kronor. För det verkar inte vara ett misstag utan mer ett planerat ekonomiskt tänk.
    "Verkar inte" har du någon källa på det?
  • Nerfherder
    Anders2015 skrev 2015-07-07 21:06:38 följande:
    Du är rolig du källa på vad?  gällande ekonomiskt tänk,det får den enskilda individen avgöra i detta specifika fall. Jag ser det som mycket troligt att avbryter man föräldraledigheten när riksdagen tar sommarledigt och just i detta skede väljer att gå till arbete och ta ut en lön på 61000 kr och spara på föräldradagar då ser jag det som ett ekonomiskt tänk. Men som sagt man kan se på saker med olika ögon, och jag har på känn att du och jag inte delar åsikt i detta fall.
    Det enda du är ute efter är ju att smutskasta vänstern, och det går ju sådär...
  • Nerfherder
    Anders2015 skrev 2015-07-07 22:03:55 följande:

    Smutskasta och att det går sådär... är ur vissa ögon sett korrekt, men inte i allas ögon, i slut ändan är det skattbetalarna som bestämmer vad de själva tycker. Men att vänsterpartister håller med dig tror jag inte är en allt för vild gissning.

    Tror inte vi kommer längre, skrev tidigare att vi inte kommer att dela åsikt i detta specifika fall.


    Bra där
  • Nerfherder
    runkaroftaochmycket skrev 2015-07-08 06:32:54 följande:

    Jag är så jävla trött på Svensk politk. 

    Jag var bostadslös och fick lov att flytta utomlands för att få boende och jobb i samma stad. 

    Men det är väl så det ska vara? Och så kan man inte gå ut på krogen, för öljäveln kostar 90:- /glaset, men det är väl så det ska vara ? 

    Man ska jobba, se på tv och skita. Då är staten nöjd. 

    Förbannade idioti! Förbannade land. 

    Allt blir dyrare och dyrare, men lönerna ökar inte. Däremot... så finns ingenstans att bo och bidragen blir högre och högre. 

    Vänsterpack.


    Kul att en som använder högerhanden ofta kallar andra för vänsterpack.
  • Nerfherder
    Donum skrev 2015-07-08 16:25:15 följande:
    Det har ju inte blivit mindre framgångsrikt sedan dess heller utan den ekonomiska tillväxten har fortsatt att öka.

    Menar du att SD röstar emot sina egna politiska ståndpunkter?

    Att de egentligen inte vill ha en omfattande offentlig välfärd trots att de uttryckligen anger det?

    (SD har röstat emot skattesänkningar också).
    Vad har du att säga om TS?
Svar på tråden Så mycket för Vänsterns "lika för alla". Jävla hyckleri!