• Anonym (Cissi)

    Kan inte träffa min pojkväns vänner

    Hallå. Har en sak som gnager i mig konstant och det är att min pojkvän vill att jag ska börja umgås med hans vänner men han kan inte förstå hur jag känner. Aldrig har han någonsin dragit upp detta förslag under tiden vi varit tillsammans, mer blockat ut mig, så nu har jag blivit flickvännen som är "utanför" deras kompiskrets.

    Det är rent ut sagt förjävligt att komma in i en ny grupp som redan känner varandra och människor som jag inte ens tycker om.

    Skulle vilja lära känna dom ändå för hans skull och få lite nya känningar men tänker inte vara konan i hörnet som är med då och då och är lite ensam. När jag försöker förklara blir allt bara så fel och han tror istället att jag är blyg och rädd för nya människor så han behandlar mig som en 4-åring och säger saker i stil med "du ser ju älskling, dom vill hälsa på dig"

    Har bara sett honom besviken en gång och det var när jag försökte förklara. Vad ska jag säga/göra?

    PS. Jag är väldigt ung!

  • Svar på tråden Kan inte träffa min pojkväns vänner
  • Roxwell

    Jag har varit i samma situation och det känns nog obehagligt för att det är ovant och utanför sin comfort zone. Men jag lovar dug att det inte är så läskigt som det verkar! Tycker du ska träffa dom :)

  • Anonym (Cissi)

    Tack för svaret snälla du men inser nu hur dum jag varit och inte skrivit att jag träffat de 2 gånger ungefär och då har jag mest blivit "den nya".

  • Koorni

    Hej!

    Jag förstår dig, det är inte lätt att komma in i gänget särskilt när bjöd han inte dig till gruppen innan. Han kanske insåg att det är viktigt att ni(alla) ska kunna umgås och ha det roligt tillsammans. Själv är jag i något liknande situation, hade varit trevligt att dela med sig av tips för att hitta sätt att klara och lära sig något av det.

    Hälsningar,

    K.

  • Anonym (samma)

    Känner såå igen mig. 

    Har träffat min killes kompisar typ 2-3 ggr? Och vi har varit tillsammans i 2 år...

    De är ok-trevliga men känns som att vi har inget alls gemensamt. Kände sist vi sågs att - nä, han får träffa sina kompisar själv faktiskt! 

    Jag är rätt blyg och "dålig" i nya sammanhang, behöver tid på mig för att "öppna upp mig" och bli mer social. Men jag har ändå verkligen försökt vara trevlig och social. Hans kompisar var dessutom inte direkt så duktiga på att välkomna någon ny i gruppen, typ ställa frågor och så. De snackade mest om saker de har gemensamt som flyger över huvudet på mig (läs typ datorer, spel och liknande) och en av killarnas tjej som var med satt och kollade ner i telefonen 99% av tiden. Vi utbytte knappt några meningar.

    Ligger självfallet på mig också men jag försökte ändå utifrån förmåga. Kände mig snarare som en handväska som följde med för att "visas upp" typ än en människa som ska bli med i gänget. Dessutom så blir min kille så annorlunda när han är med sina vänner, och det är pinsamt och jobbigt att se. Mer "grabbig" liksom. Han är väldigt mjuk och känslig vanligtvis, mot mig, men han blir ganska "bufflig" i närheten av sina killkompisar. "ÖLsnusBRÖÖÖL" ... suck. Dricker inte alkohol själv så kanske är en del i dramat...

    Det som gör mig ledsen dock precis som dig är att jag kände att min kille... "skämdes" lite över mig. Att jag var så blyg och inte pratade mer och tog för mig mer. Var väldigt jobbigt att se/känna. :(  Samtidigt så fick jag faktiskt inte möjligheten riktigt. De pratade typ bara om saker som flög över huvudet på mig/alt att jag inte kunde ämnet tillräckligt att kunna tillägga något. Eller om gemensamma bekanta som jag aldrig träffat...

    Så kanske ska ge det en gång till, blir det samma så skiter jag i det ärligt talat. Varför ska jag umgås med folk jag inte tycker om att umgås med och som inte tycker värst mycket om mig heller? 

    Han har inte träffat mina vänner. Har typ 2 nära vänner som jag träffar väldigt sällan, och när vi väl ses så känner jag att jag vill vara själv med dem. Min kille träffar jag liksom jämt ändå. 

  • Anonym (2015)
    Koorni skrev 2019-04-19 18:46:47 följande:

    Hej!

    Jag förstår dig, det är inte lätt att komma in i gänget särskilt när bjöd han inte dig till gruppen innan. Han kanske insåg att det är viktigt att ni(alla) ska kunna umgås och ha det roligt tillsammans. Själv är jag i något liknande situation, hade varit trevligt att dela med sig av tips för att hitta sätt att klara och lära sig något av det.

    Hälsningar,

    K.


    Tråden är 4 år gammal.
Svar på tråden Kan inte träffa min pojkväns vänner