Inlägg från: elvira74 |Visa alla inlägg
  • elvira74

Graviditetsrelaterad hjärtsvikt- Peripartum kardiomyopati

dreamz skrev 2017-06-11 14:12:21 följande:

Hej!

Jag undrar om det är någon av som fick hjärtsvikt som skaffade sig ett till barn efter det och hur gick det?

Jag fick HF och hjärtsvikt vid min graviditet och dem var tvungen att plocka ut min son i V 28+2 då jag var så dålig.

Hej Dreams!

Tror vi har varit på en annan tråd tillsammans angående ÄD. Jag fick tvillingar den 6/7 (vecka 30+6) de kom med ett akut ks pga jag drabbades av hjärtsvikt. Barnen mår bra och min hjärtsvikt har gått tillbaks. Min hjärtläkare säger att det är 50% chans att man drabbas igen om man blir gravid. Pga min ålder och jag fick två på en gång vågar jag inte chansa :). Hoppas allt gick bra för dig och din lilla son.
  • elvira74
    elvira74 skrev 2017-12-06 20:47:38 följande:

Hej Dreamz!

Tror vi har varit på en annan tråd tillsammans angående ÄD. Jag fick tvillingar den 7/6 (vecka 30+6) de kom med ett akut ks pga jag drabbades av hjärtsvikt. Barnen mår bra och min hjärtsvikt har gått tillbaks. Min hjärtläkare säger att det är 50% chans att man drabbas igen om man blir gravid. Pga min ålder och jag fick två på en gång vågar jag inte chansa :). Hoppas allt gick bra för dig och din lilla son.

Svar på tråden Graviditetsrelaterad hjärtsvikt- Peripartum kardiomyopati