• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Ben66
    summer63 skrev 2015-07-10 11:11:13 följande:

Ni som ska utvandra om det kommer hit fler invandrare har ni tänkt på att ni själva blir invandrare i ett annat land också. Varför skulle dom välkomna er till sitt land?

Därför att jag som pensionär har något att erbjuda det utvalda landet.
    Iofs så tänker jag flytta vare sig det blir mängder av invandrare i sverige eller inte. Planerar detta sedan länge Solig
  • Har gjort det
    summer63 skrev 2015-07-10 11:11:13 följande:

Ni som ska utvandra om det kommer hit fler invandrare har ni tänkt på att ni själva blir invandrare i ett annat land också. Varför skulle dom välkomna er till sitt land?

Rimlig fråga men du kan ju inte begära att rasister, med det begränsade intellekt de förfogar över, ska kunna tänka i flera led? :)
  • Har gjort det
    cylonraider skrev 2015-07-10 12:04:07 följande:

Hmm, kommer ta mina barn till den privata skolan som jag var tvungen att ta efter att den kommunala har kollapsat.

Kommer fortsätta söka vård privat då den skattefinansierade har kollapsat.

Kommer se stora gäng driva omkring, bedriva öppen drogförsäljning , skjutningar , sätta fyr på bilar och terrorisera sin omgivning.

Kommer läsa i dagstidningar om våldtäkter och mord lite över allt i sverige, på daglig basis i princip.

Och jag kommer tänka för mig själv, bättre sent än aldrig men.
    Varför hålls inte dom ansvariga för ett raserat land.

Det är ingenting i Sverige som har kollapsat. Allt fungerar, och fungerar dessutom bättre än på många andra håll. Sen att det inte fungerar optimalt är en annan historia.

Det har aldrig slagit dig att det är borgarna enorma skattesänkningar som gjort att saker och ting funkar sämre? 

Det har aldrig slagit dig att sociala faktorer spelar en roll i sammanhanget?

Sverige är inte ett raserat land. Långt därifrån. Somalia och Irak är raserade länder.

Lite perspektiv tack!
  • Gert
    oOHalalOo skrev 2015-07-11 20:28:08 följande:
    Du kommer att vara glad eller hur om massor av svenskar flyttar? Du tror inte att det kommer att vålla en hel del problem för de som är kvar vad det gäller upprätthållandet av välfärden och att få vardagen att gå ihop? Det som de flesta idag tar för givet ska fungera? Har du tänkt över vilka konsekvenserna skulle bli? Eller tar glädjen över och förnuftet försvinner sin väg? 
    Det finns över 400 000 arbetslösa i Sverige som kommer få jobb.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • summer63
    Ben66 skrev 2015-07-11 20:32:53 följande:

Därför att jag som pensionär har något att erbjuda det utvalda landet.

Iofs så tänker jag flytta vare sig det blir mängder av invandrare i sverige eller inte. Planerar detta sedan länge 

Vad har du att erbjuda som pensionär? Oftast brukar ni komma tillbaka när sjukdom och krämpor slår till, då duger sjukvården plötsligt i Sverige.
  • cylonraider
    Har gjort det skrev 2015-07-11 23:28:17 följande:
    Det är ingenting i Sverige som har kollapsat. Allt fungerar, och fungerar dessutom bättre än på många andra håll. Sen att det inte fungerar optimalt är en annan historia.

Det har aldrig slagit dig att det är borgarna enorma skattesänkningar som gjort att saker och ting funkar sämre? 

Det har aldrig slagit dig att sociala faktorer spelar en roll i sammanhanget?

Sverige är inte ett raserat land. Långt därifrån. Somalia och Irak är raserade länder.

Lite perspektiv tack!

Ja juste ja.

Du vill fortfarande sprida lögner om skolan trots att till och med våran kära sjuklöver har uppmärksammat att skolresultaten faller genom golvet i takt med att man trycker in en massa analfabeter från tredje världen i skolan som inte klarar av vår standard?
    Satte mina privat för det höll inte att dom var minoritet i sitt eget land där dom mordhotades för att dom var vita smutsiga kufar som åt gris.
    Tror inte läget har blivit bättre i skattebekostad skola dom sista fyra åren sen jag räddade mina barn från mångkulturen.

Att folk dör i vården på grund av inkompetens, språkbrist eller överbelastning är heller ingen nyhet längre.
    Jag vill ha vård när jag behöver det inte när det finns tid, det får jag betala för, i vanliga skattebekostade vården fick jag höra att jag får ringa tillbaka nästa vecka, kanske om jag är på gränsen till att dö kan dom ta in mig akut.

Det har slagit mig att om man kanske skulle ta miljarder man slösar bort på att låta "ensamkommande " ta hit hela sina jävla släkt på vår bekostnad skulle kanske göra skola och vård började fungera.
    Det har det definitivt.
    Speciellt i samband när en vän till mig, en svenskfödd trebarnsmor som nu pluggar på högskola hamnade med sin familj under socialminimum nu under sommaren.
    Denna kvinna vände sig till socialtjänsten för hjälp, handlade om lite över 2000 allt som allt, hon fick rådet att hon skulle tömma sina barns sparkonto, sparat i barnens namn av en annan person.
    Nått som är olagligt att göra, nått som till och med bank kan neka till.
    I landet där svenskar uppmanas till att begå brott framför att få hjälp medan ensamkommande snyltare får kosta 5000 om DAGEN, då är det nått som har havererat kraftigt!

Sverige är skugga av sitt forna jag så trots värdens höjda skatter får vi betala fortfarande för tjänster som skulle vara ämnade till oss som alla andra får.

• Flash Gordon
    driver28 skrev 2015-07-06 16:58:51 följande:

...

Vad är det egentligen som händer? ÄR SD idag ett rasistiskt parti? detta kan man diskutera. Ska man dra paralleller med Nazityskland och Hitler så var ju egentligen hela nazismen motsägelsefull. Ledd av en kvarts eller åttondelsjude mot judar.

...

Hitler var inte jude.

Det var en smutskastningskampanj från hans motståndare på tidigt 30-tal (möjligen redan på 20-talet) som tydligen en del fortfarande tror på.
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-07-05 14:36:01 följande:

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Och sedan då. När partyt är över och vardagen återkommer? Vad gör du då?

Själv gör jag förmodligen ingenting särskilt alls om SD blir störst  nästa väl - inte för att jag tror det för jag tror S blir större.

Det intressanta är vad SD gör, OM de får makten, med sitt EU-motstånd. Du kan inte leda Sverige framåt och samtidigt vara emot EU.
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-12 13:50:42 följande:
    Och sedan då. När partyt är över och vardagen återkommer? Vad gör du då?

Själv gör jag förmodligen ingenting särskilt alls om SD blir störst  nästa väl - inte för att jag tror det för jag tror S blir större.

Det intressanta är vad SD gör, OM de får makten, med sitt EU-motstånd. Du kan inte leda Sverige framåt och samtidigt vara emot EU.
    Minns du hur det var innan Sverige gick med i EU? Himlen kommer inte falla ner om EU-projektet dör.

Om England går ur EU så kommer fler gå ur. Eller så får man omförhandla avtalen med EU, fast det vill ju inte diktatorerna i Bryssel.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?