• MoaElis

Hundvakt en dag, betalning?

Jag letar lite akut hundvakt till imorgon,la ut en annons på facebook varav en tjej svarat. Tiderna är ca 7:00-16:30, och hon skriver att hon tänkt sig 75 kr i timmen. Men är inte det väldigt mycket? Det gäller två småhundar. När jag var hundvakt senast tog jag 150 kr dygn, och då var det övernattning också... Nu känns det lite som hon bara är ute efter pengar, eller vad tycker ni? Är det en rimlig ersättning?

• Svar på tråden Hundvakt en dag, betalning?
  • Dexter dot com

Dogwalkers tar ju 150-170 kr/timmen så det är rimligt om det är en tillfällig passning, tom rätt billigt. Jag jobbar inte för 75 kr/timmen Flört

• MoaElis

Men jobbar? Mina hundar ligger mest bara och sover om dagarna... Inte jättemycket jobb.  Jag vet ingen som tar 75 kr timmen, inte ens hundpensionat med utbildad personal. Den här tjejen hade inte ens haft någon hund.

• mjau5

Oj, jo det blir rätt dyrt. Jag brukar betala runt 250 kr för min hundvakt per dag, då är hundvakten försäkrad. För två hundar tar min hundvakt 250kr + 130 kr. Så 380kr totalt. Hon tar samma priser för en dag som ett dygn.

När jag själv har varit hundvakt har jag tagit 150kr per dygn, dock är jag inte försäkrad som hundvakt.

Är den här tjejen försäkrad? Det gör ju rätt stor skillnad. Men 700kr för att passa två hundar en dag låter att ta i i vilket fall som helst. Har hon några bra referenser? Hade varit väldigt tveksam, har hon ingen försäkring hade jag inte lämnat min hund med henne. 

Hoppas du kan hitta någon mer seriös.. Lycka till!

• doge

Jag tar 200kr/dygn om det är korta perioder. 
    Vissa tycker det är högt, vissa tycker det är väldigt lågt... 

• MoaElis

Ja alltså, jag har inte råd att betala så mycket som 700:-, hade tänkt mig runt 200 kr. Men det är svårt att hitta hundvakt med så kort varsel...

• Dexter dot com

Fast det är ju stor skillnad på att passa hundar tillfälligt och vara tex dagmatte.  Att ta hand om 2 främmande hundar gör ju henne helt låst den dagen.

Sen verkar det ju väldigt akut eftersom du lämnar dom till en främmande människa så då kan det ju vara värt pengarna.

• HundvaktÖrebro
    MoaElis skrev 2015-07-05 15:12:23 följande:

Ja alltså, jag har inte råd att betala så mycket som 700:-, hade tänkt mig runt 200 kr. Men det är svårt att hitta hundvakt med så kort varsel...

HundvaktÖrebro skrev 2015-07-05 15:16:57 följande:

Hej!

Bor du i närheten av Örebro?

• Nenne666
    MoaElis skrev 2015-07-05 15:12:23 följande:

Det är ju lite så med att planera i tid. Tills vidare så får du väl snällt betala det tills du kommit fram till en annan lösning. Har din kommun eller ditt bostadsområde någon egen fb-sida? Där kanske du kan gå in och efterlysa/söka någon i närheten mot en (mindre) summa? Ungdomar från högstadiet och gymnasiet kan behöva en extra slant samt att det kan vara kul, såklart.
  • MoaElis
    Dexter dot com skrev 2015-07-05 15:16:18 följande:

Fast det är ju stor skillnad på att passa hundar tillfälligt och vara tex dagmatte.  Att ta hand om 2 främmande hundar gör ju henne helt låst den dagen.

Sen verkar det ju väldigt akut eftersom du lämnar dom till en främmande människa så då kan det ju vara värt pengarna.

Ja men det är fortfarande väldigt mycket pengar. Jag är som sagt hundvakt för 150 kr dygn när det är en kort period 1-2 dagar. Jo det är akut, jag har dock inte ens 700:- kr på kontot så det blir ganska svårt att betala det. 

Bor inte i närheten av Örebro, jag letar efter någon i centrala Eskilstuna.
Svar på tråden Hundvakt en dag, betalning?