• Flizan95

Klåda i hårbotten, värmeutslag?

Halloj! Har haft löshår med lim i håret i ca 5 veckor nu och efter en vecka så började det klia något extremt, trodde såklart jag hade fått löss men har kollat igenom håret väldigt många gånger men hittar ingenting. Har även utslag i hårbotten och bakom öronen (vilket gör mig ännu mer löss-nervig, fastän det inte finns något), det är liksom röd rodnad o finnliknande utslag och ja...kliar som tusan, särskilt när jag har håret uppsatt eller blir varm.

Är det någon som har kännt något liknande som kanske vet vad det kan va? Blir tokig på det här, och det va svindyrt så att ta ur det är inte min högsta önskan direkt...

Snälla hjälp? Tack sålänge! :)

• Svar på tråden Klåda i hårbotten, värmeutslag?
  • blomman 2

Vilken typ av lim..? Har du hairtalk..? Kanske du är känslig mot limmet..? Jag skulle gå till salongen du gjorde håret,de vet säkert vad det kan bero på!

• Flizan95

Grejen är den att jag köpte från delightfulhair (svenskt märke) och det va en tjej som hjälpte mig att sätta in det, det är keratinvax tror jag... Hade nailhair för ca 2 år sen också men då var det från rapunzel och salongsgjort. Jag frågade tjejen som satte i det och hon sa att det kliade dom första 2 veckorna, men mitt har ju kliat typ i en månad så vet inte vad jag ska göra riktigt, kanske är bäst att ringa till vårdcentralen eller något...fast dom kanske inte heller kan göra något

• EcceHomo

Jag tycker faktiskt att det låter som löss. Ofta går det inte bara att titta för att hitta dom, man måste kamma. Framförallt finns de bakom öronen, i nacken och mitt på huvudet där det är som varmast. Lössen trivs dessutom extra bra på sommaren när det är varmt. Tänk på vem som skulle kunna ha smittat dig och kolla och luskamma henom. Kan vara partner, barn osv.

• Flizan95

Ja jag tycker det känns som det också, men har kammat uppe på huvudet där det inte finns lim och där fanns det inget, sen är det svårt att luskamma i håret pga limmet så vet inte vad jag ska göra... Men har tittat flera gånger och jag hittar verkligen ingenting, man borde ju hitta något ägg iaf...jätte konstigt

• Flizan95

Super konstigt...varit lugnt med klåda o allt nu i 2 veckor men nu börjar det komma tillbaka, pluss atr jag har utslag i nacken...blir galen på det här!!

• lisa54

Hej ja det var ett tag sen du skrev men jag har samma symtom nu:) Hur gick det för dig?

Svar på tråden Klåda i hårbotten, värmeutslag?