• Anonym (L)

Får ni killar svar på BC? Tjejer svarar ni?

Tycker det är nästan omöjligt att få svar på BC (bodycontact). Vet att det går typ 10 tjejer på 1 kille men någon borde väl svara? Vet inte hur många jag skrivit till och har bara fått svar av två. Jag skriver riktiga brev och inte bara "Hej är du kåt" eller liknande men få ändå inga svar.

Hur ofta få ni killar svar när ni messar någon på BC? och ni tjejer hur ofta svarar ni dom som skriver till er och hur f.n skall man göra för att få svar? 

• Svar på tråden Får ni killar svar på BC? Tjejer svarar ni?
  • Anonym (Jossan)

Jag, kvinna, var medlem på BC under en period men sade sedan upp medlemskapet. Jag blev så överöst med brev och förfrågningar från killar och par att det hade varit helt omöjligt att läsa (/svara) alla eller ens få någon som helst  överblick över mejlkorgen ens om jag hade haft det som heltidsjobb.

Jag försökte hinna svara dom som verkade intressanta och jag kontaktade även några killa själv. Att hålla koll på alla jag haft kontakt med eller som skrivit till mig var en omöjlighet! Några blev arga och i vissa fall rent hotfulla när jag inte svarade.

Detta i kombination med att jag tyckte sidan i sig var ofunktionell gjorde att jag sa upp medlemskapet. Det kändes som om jag hade en flock vilda hyenor efter mig.

Det var för mig väldigt svårt att sålla och hitta guldkornen. Synd om jag pga det missade trevliga killar som du.

• Anonym (naturen)

Tjej söker kille (454)

Alla tjejjer får 20-50 svar

Kille söker tjej (9124)

Endast enstaka "tittar" på annonserna, så inga intresserade tjejjer där.

ETT svar till EN kille på tre sidor.

Så, svaret är nog tyvärr NEJ.

• Anonym (L)
    Anonym (naturen) skrev 2015-07-07 13:14:38 följande:
    Tjej söker kille (454)

Alla tjejjer får 20-50 svar

Kille söker tjej (9124)

Endast enstaka "tittar" på annonserna, så inga intresserade tjejjer där.

ETT svar till EN kille på tre sidor.

Så, svaret är nog tyvärr NEJ.
    Jo jag vet. Har också sett den typen av siffror men det är iof för insatta kontaktannonser och inte där man messat direkt vilket är avsevärt mer mess än vad det är som svaras på annonser.

Någon borde ju träffa någon på BC tycker man. Hör ju här tex att det är folk som träffas via BC
  • Anonym (Smulan)

Jag läser typ 1% av alla mail jag får på bc.. Som sagt svårt att hitta guldkornen där. Har träffat några ok killar och några bottennapp. För jag ska öppna mailet är de första orden man ser viktiga.. Vad exakt är svårt att säga..

• frågandezzzz

att skriva ett långt och vältaligt mail är inte alls säkert att man får svar. sådana får tjejer i mängder utöver "kåt"mailen. ett cv på en sexsida är rätt... lame.

jag har träffat några tjejer från BC och varit den som tagit kontakten.

ett skämt, en bra musiksmak, roliga formuleringar osv dras jag till och då startar jag mailet med det! okrystat och avslappnat.

• Anonym (par på bc)

Vi som par får massor av förfrågningar från killar (oftast yngre). Spännande men vi hinner inte svara alla. Många uttrycker sig också lite "klumpigt" 

• Anonym (Swinger)
    Anonym (par på bc) skrev 2015-07-08 09:36:37 följande:

Vi som par får massor av förfrågningar från killar (oftast yngre). Spännande men vi hinner inte svara alla. Många uttrycker sig också lite "klumpigt" 

Innan vi blockerade killar fick vi kanske hundra brev i veckan från killar. Många väldigt korta och utan knorr som skapade intresse. Flickvännen fick över hundra brev varje dag innan hon stängde av för killar att skicka. Man kan alltså inte som kille förvänta sig någon större svarsfrekvens. Vi använder BC mer som ett Facebook för vuxna och håller kontakt med personer vi redan träffat. Att söka nya kontakter via BC är ganska lönlöst då guldkornen har svårt att synas bland alla andra och många är väldigt oärliga och kallar sig för par fast man är en ensamm kille och liknande.
  • Smecker

Statistiskt sett har jag fått svar i 100% av gångerna när jag skickat meddelande till någon på BC. Men eftersom jag skickat först endast ca 3-4 gånger på den tiden när jag hängde på BC så är statistiken inte lika imponerande. Däremot har jag alltid svarat när någon skickat meddelande till mig.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Får ni killar svar på BC? Tjejer svarar ni?