• tesastesa

blödningar och inga hjärtslag

.

I vecka 5 gjorde jag ul och man kunde se ett litet pickande hjärta.

I två dagar nu har det kommit blod när jag torkat mig efter toalettbesök, så idag ringde jag o ville komma o göra ett ul så fort som möjligt, så fick tid bara 2 timmar senare. Väl där när vi gjorde ultraljudet ,så kunde vi inte se något hjärta slå :(

Har tid om 1 vecka igen för ytterligare ett ul (om jag inte hunnit få missfall tills dess)

Är det någon mer som varit med om samma sak? O vad hände med er isf? Tacksam för alla svar!! Är så orolig o ledsen för mf :(

• Svar på tråden blödningar och inga hjärtslag
  • Ellaella

Har inte varit med om det själv men jobbar på gyn. Om du tidigare sett ett hjärta slå på ul och det inte syns längre låter det tyvärr som ett missfall/missed abortion.

Blöda kan man göra utan att det är ett missfall/MA. Vilken vecka skulle du vara i nu?

• tesastesa

Det är det jag fruktar :( är/skulle vara i v8 nu enligt beräkning... blöder fortfarande väldigt lite.. går bara o väntat på att allt bara ska forsa o göra ont :(

• Ellaella

Jobbigt att gå och vänta på något sådant :( Men det kommer att gå bra hur det än blir. Har själv gjort en abort tidigt, typ vecka 6 och jag upplevde inte det värre än en riklig mens med tillhörande mensvärk. Men det är klart att man känner sig ledsen vid ett missfall också. Fast jag tror nog det är bättre att få det tidigt. Eller att gå till vecka 13-14 och fortfarande tro att man är gravid fast embryot dog i vecka 6. Lycka till i alla fall. Kram

• tesastesa

Har också gjort en abort för några år sedan. Då gjorde det fruktansvärt ont. Smärtlindring eller morfin hjälpte inte då jag va kvar på sjukhuset... men nu när man blev gravid (oplanerat), o äntligen hade bestämt sig efter många om och men och planerat allt inför framtiden, så händer detta :( ingen jag känner har fått missfall någon gång, så tänkte inte att det skulle hända mig... Detta var min enda lycka på många år, då jag gått igenom så mycket... :'(

• tesastesa

Uppdatering - är inne på min 5 dag med pyttesmå blödningar. Har inget ont och har fortfarande gravid symptomerna kvar. Det enda som avtagit lite är alla finnarna/plitorna på bröstet. Men det kan ju bero på att det varit varmt o solen torkat ut det mesta. Känns som en evighet kvar till onsdag (5 långa dagar kvar!!). Är så rädd att fortfarande inte kunna se hjärtat då o behöva sätta igång ett missfall :( ett litet ynka hopp finns fortfarande kvar då jag inte börjat blöda mycket eller fått något ont än...

• Ellaella

Vad sa läkaren efter ultraljudsundersökningen? Såg de ett embryo utan hjärtslag? Var det "rätt" storlek för veckan? I vecka 8 bör man se hjärtslag särskilt om man gjort det vid tidigare undersökning. Att ha småblödningar behöver ju givetvis inte vara ett missfall. Det där med graviditetssymtom är svårt. De kan försvinna vid en normal graviditet och kan kvarstå ett tag efter missfall. Förstår att väntan är jobbig.

• tesastesa

När jag gjorde mitt första vul så kunde barnmorskan räkna ut att jag var i vecka 5 och då kunde man se ett litet pickande hjärta. Sen nu när jag gjorde mitt andra vul (3 veckor senare) när jag började få mina småblödningar, så kunde hon inte se någon aktivitet, och hon kunde mäta att embryot va ca 7 veckor gammalt. Men eftersom allt såg normalt i övrigt såg normalt ut så kallade hon mig för en ny tid om en vecka (på onsdag).. men hon tyckte det inte såg bra ut :( har läst om flera fall där det blivit missar och dom har missat hjärtat... klart jag är inställd på det värsta.. :(

• Ale1987

En tjejkompis var hos gynekologen vecka 6 och dom såg inget hjärta slå och sa åt henne att det var väst att starta en abort. Hon vägrade och bestämde sig för att kolla med andra gynekologer samma vecka. Till slut hittade dom hjärtat. Och nu är barnet 2 år. Lycka till!

• MimmiGbg

Min älskade lillasyster råkade ut för det, när allt äntligen var klart för att hon och hennes skulle skaffa barn. Ja då dör barnet i magen i tidigt stadie men, utan utstötning. Läkaren märkte det först för att fostret inte växt så som dom tyckte den skulle gjort. Inget hjärtslag konstaterade sen. Jag vill inte skapa oro men hon fick boka tid för skrapning och alla komplikationer med det följde.

Jag tänker på dig och önskar dig lycka till i allt detta.

• tesastesa

Skönt o höra om solskenshistorier. I måndags började det göra ont. Typ som sammandragningar/spänningar. Har aldrig kommit något mer än lite färskt blod vid toalettbesök. Imorgon är det dags för ul och befarar det värsta. :(

• tesastesa

Idag blev det bekräftat. Lilla hjärtat har kommit ut och är nu i himlen! Känns otroligt tomt då man gått 10 veckor som gravid.. hjärtat brister!

• Seven Costanza
    tesastesa skrev 2015-07-15 09:40:58 följande:

Idag blev det bekräftat. Lilla hjärtat har kommit ut och är nu i himlen! Känns otroligt tomt då man gått 10 veckor som gravid.. hjärtat brister!

Åh va sorgligt, ta hand om dig!
  • MimmiGbg
    tesastesa skrev 2015-07-15 07:40:58 följande:

Kära du..! :'(
    Jag är så väldigt ledsen för din skull. Verkligen. Ta hand om dig och tillåt sorg.
Svar på tråden blödningar och inga hjärtslag