• Dixie

Varför pappagrupp där bara män får skriva?

Jämställdhet är inte samma sak som att allt ska vara lika för alla, jag har full förståelse för att pappor vill ha ett eget forum att diskutera i - de har inte samma ingång i föräldraskapet som mamman och därför andra synvinklar och frågor, på samma sätt som om man adopterar är man också i behov av ett eget forum skillt från de som fått barn på biologisk väg.

Anonym (Killen) skrev 2015-07-08 11:18:32 följande:

Men så länge du gör uppdelningar så kommer du aldrig nå en jämställdhet heller. Ett uppdelat samhälle är inte jämställdt. 

• Dixie

Kan du hänvisa till vem som ger rabatt till kvinnor, för vad jag vet är detta inte tillåtet.....

Anonym (Killen) skrev 2015-07-09 09:00:15 följande:

Var går gränsen då?

Pappakvällar på badet, pappakvällar på krogen, pappashopping dagar osv. 

Idag har kvinnor redan rabatt på vissa kvällar på krogen som män inte har, kvinnor har en massa uppdelningar. Ska vi fortsätta så och fortsätta ge speciella rättigheter eller ska vi närma oss varandra och se lika på könen?

• Dixie
    Anonym (Killen) skrev 2015-07-10 10:47:51 följande:

Tar inte lång tid att hitta lite olika. 
    Tyvärr så har inte nätet lika mycket för det är många som vill hålla sina rabatter lite hemliga. I verkligheten hittar man fler. 

Ok - att ta olika priser för män/kvinnor är ju helt fel - men att man har diskussionsgrupper för bara män/kvinnor har jag förståelse för - vi är inte exakt lika och vi förhåller oss inte till föräldrarollen exakt lika. Denna uppdelning ser jag bara som naturlig, precis som ensamstående, adoptivföräldrar, unga mammor etc har "egna" saker att diskutera! 
  • Dixie

Generellt är det inte så stor skillnad, men nu pratar vi om bl.a. Att vara gravid, föda, amma etc - så självklart är det stor skillnad mellan könen på hur man upplever detta, precis som det är skillnad att få biologiska barn eller adoptera!

Anonym (Feminist) skrev 2015-07-11 02:29:28 följande:

Men vad är det som är så himla olika mellan könen?

Svar på tråden Varför pappagrupp där bara män får skriva?