• euro9

Varför pappagrupp där bara män får skriva?

Jag håller med dig. Vi kan aldrig uppnå bättre kommunikation mellan könen om vi envisas med att segregera oss. Just pappagrupper är antagligen en protest över att kvinnorna dominerar vissa frågor totalt, och det finns säkert många exempel på det omvända.

Att man ens behöver skilja ut ett "kön" och placera i en egen grupp är bara samhällets misslyckande eller kanske en protest mot *viss* feminism.

• euro9

Jamen, om könet inte har betydelse gör det väl inget om dom med kuk kallar sig han och de med fitta kallar sig hon?

Om hudfärg inte har någon betydelse gör det väl ingenting om jag kallar mig vit ( då jag råkar vara det) och någon annan kallar sig svart?

Eller rödhårig, eller grönögd?

Det saknas praktisk realism i dagens debatt!!!!!!

Det blir bara en balansgång i PK-åsiktskorridoren av fega människor som vill försöka framstå som "bättre" än omgivningen, och är livrädda för att själva göra *fel*. Normala människor har tolerans och humor.....

Basta!!!

• euro9

Då kanske jag måste vara lite tydligare.

Det finns en massa underliga krafter som vill tvinga oss att sudda ut de skillnader som varje intelligent människa kan se med egna ögon, nämligen att det finns män och kvinnor, svarta och vita och andra skillnader.

Dagens debatt handlar väldigt mycket om att dessa skillnader skall suddas ut i språket, för de "finns inte". Han och hon skall ersättas med hen. Man får inte säga neger, för då är man rasist, när ordet bara betyder "svart".

Min uppfattning är att vi skall anamma dem istället och verkligen "gilla olika" som vi faktiskt alltid har gjort.

Inga av dessa retoriska inlägg påverkar någonting alls, utan är bara ett fåtal pseudoinellektuellas interna diskussion.

Konstruktionen av olika grupper för att tillvarata dessa gruppers egenintressen visar på att vi flyttat tanken på jämställdhet från praktiken till retoriken, och de flesta könsbundna grupper uppstår därför att de inte anser att deras intressen tillgodoses av samhället, gällande korrekthet och tidsandan.

Alla försök att skapa "särgrupper", var sig det är pappa-grupper, mamma-grupper, feminister eller mans??grupper visar på att samhället misslyckats, och lösningen är enligt mitt förmenande INTE att odla dessa vidare, utan att försöka konsolidera samhället istället.

Efterssom människor ÄR olika , det finns kvinnor, män, svara , vita och så vidare, gäller det att fortsätta acceptera att det ÄR så, och inte ägna sitt liv till att segregera för att vinna fördel för kvinnor, män, svarta, vita etc.

• euro9

Väldigt lite enligt min uppfattning, några mindre detaljer som har att göra med fortplantningen, men som är viktiga att uppskatta eftersom livet och biologin ligger bakom.

Att det skulle finnas någon skillnad i förmåga, mänskliga rättigheter, intelligens eller annat motsätter i alla fall JAG mig, kanske någon mindre detalj som igen har att göra med människans förmåga att överleva, och som kanske är IRRELEVANT idag, men som handlade om liv eller död för 100.000 år sedan.

Om i grunden alla människor är "så" lika, varför ägnar vi oss då åt att förstärka segregation?

I sverige finns en gammal tradition av respekt för alla, som idag inte utnyttjas, då konfrontation är ett bättre sätt att sälja sig själv på "skillnad".

• euro9

Slutklämmen blir i alla fall:

Man uppnår ingenting genom att hävda att de *små* skillnader som *faktiskt* finns mellen människor inte existerar allas, utom att kanske bli programledare på TV4 eller får ett jobb på Aftonslasket.

Man är inte en bättre människa för att man kallar alla andra för nedsättande omdömen när de inte vill anamma en retorik som man själv uppfunnit för att sätta sig själv i en *högre* okränkbar ställning.

Bästa sättet att "bli någon" är antagligen att uppfinna ett förbjudet ord, och göra karriär på att de andra skall skämmas för att de är så *otroooligt* dåliga.

Världen roterar inte runt Södermalm ( som .f.ö. är ett trevligt ställe)

Svar på tråden Varför pappagrupp där bara män får skriva?