• Bullmus1337

    Nyköpt säng får ont av den

    Tja! Jag och min sambo köpte en dyr jävla säng för 3 veckor sen. Har haft konstant ont i nyckelben, axlar, nacke och övre delen av ryggen. Jag har trott att detta berott på sängen, var i kontakt med säljaren, han pästod att man ska få lite ont de 2-3 första veckorna. Jag väger 50-52 och tog en medel på hård/mjukheten. Jag tror nu att jag väger på tok för lite för en medel.

    Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Nyköpt säng får ont av den
  • Ina81

    Säljaren har rätt att man kan få ont till en början! Avvakta ett tag till. Bättre att ha köpt en för hård säng för den kan man få

    Mjukare med bäddmadrasser. Är mkt svårare att få en mjuk säng hård. Kan ta upp till 2 mån innan kroppen vänjer sig

  • Nyfikna72

    Fast jag hoppas att du inte köpte en dyr säng i tron att den skulle vara bättre bara därför att? Det är otroligt individuellt vad man ligger bra i så man måste testa, testa och åter testa olika sängar och det kan lika gärna vara en billig skumgummimadrass man ligger bäst i.

    Det bästa är ju att testa ihop med personal som kanske inte enbart är inriktade på att sälja det dyraste dom har. Säger dom att det är bättre och gå upp till en dyrare säng i samma andetag som de anser att den är bättre för dig så kan man ju lämna stället.

  • Bullmus1337

    Nä asså vi valde inte den dyraste, säljaren är sambons kusin, så han sa till och med åt oss att välja en billigare. Så vi tog långt ifrån den dyraste.

    Tyckte sängen jag provade i butiken var mjukare, så fattar inte :/

  • Phoenixa
    Bullmus1337 skrev 2015-07-08 10:47:05 följande:

    Nä asså vi valde inte den dyraste, säljaren är sambons kusin, så han sa till och med åt oss att välja en billigare. Så vi tog långt ifrån den dyraste.

    Tyckte sängen jag provade i butiken var mjukare, så fattar inte :/


    När jag och sambon köpte ny säng- också lite dyrare så upplevde jag precis som du att den i butiken var mjukare. Och så var det också, tänk hur mycket folk som provligger i dem.. under lång tid. Jag tyckte min var för hård först och fick också ont, men efter ett par veckor hade jag inte ont iaf men tyckte att den var långt ifrån skön.. 6mån-1år senare var madrassen betydligt mjukare och har hållt sig så sen och är alldeles underbar! Så ha tålamod! 
  • Bullmus1337

    Ska jag behöva ha ständig värk i nyckelben, axlar nacke och gå med huvudvärk i ett år för att den ska bli bättre? Är kontinentalsäng, glömde skriva det om det nu har någon betydelse. Legat i kontinentalsängar hos polare, åh i den sov jag bättre, sjönk ner mer och sov djupt hela natten. Nu vaknar jag minst 3 ggr per natt av att jag ligger oskönt..

  • Phoenixa
    Bullmus1337 skrev 2015-07-08 14:27:45 följande:

    Ska jag behöva ha ständig värk i nyckelben, axlar nacke och gå med huvudvärk i ett år för att den ska bli bättre? Är kontinentalsäng, glömde skriva det om det nu har någon betydelse. Legat i kontinentalsängar hos polare, åh i den sov jag bättre, sjönk ner mer och sov djupt hela natten. Nu vaknar jag minst 3 ggr per natt av att jag ligger oskönt..


    Det kan ju ingen veta. För mig och min säng tog det så lång tid. Det kan gå fortare hos dig. Huvudsaken jag ville komma till är att madrassen mjuknar efter ett tag och har du köpt exakt likadan som du provade så kommer den med all säkerhet kännas lika mjuk som den om en tid..  Min är också en kontinental.
    Är det för besvärligt vilket det verkar vara så får du byta? De flesta sängåterförsäljare har bytesrätt ganska lång tid. 6 mån hade vi på oss att byta madrass till fastare/mjukare. 
Svar på tråden Nyköpt säng får ont av den