Inlägg från: solrosen1 |Visa alla inlägg
  • solrosen1

Kattungarna vägrar äta annat än di!!!!

Hej! Missan har fått 2 goa katungar som nu är exakt 5 v. Jag har haft blötlagt kattungefoder och vatten framme hela tiden samt fil, grädde, kokt torskpure men de vägrar visa intresse för maten. Dom är rädda för den. Om jag lägger lite grädde på fingret så hoppar de bakåt.

Så nu undrar jag vad göra? De diar mycket och är små knubbisar men de borde ju visa intresse för att äta mat.

orolig.

• Svar på tråden Kattungarna vägrar äta annat än di!!!!
  • solrosen1
    Trippelmamma76 skrev 2015-07-08 14:30:43 följande:
    Men herregud de är alldeles för unga för att tas från mamman och kommer ju svälta ihjäl?! Ge tillbaka dem till mamman i 7 v till åtminstone! Om mamman är död etc så får du ju flaskmata dem. Kontakta en veterinär så du får rätt modersmjölksersättning i så fall!
    ????? Vaddå tas från mamman?? Mamman är ju hos dem förstår du väl!
  • solrosen1

Hej allihopa i tråden!. Tog kontakt med samma veterinärstation som utförde kejsarsnittet. Där sa de att fil och grädde är bra att börja med för att vänja magen sedan kokt fisk.

Hon vägrade allt av detta så jag har nu flaskmatat henne med utspädd kattmatsmousse i mjölk o vatten. då åt hon!!

Nu efter 1 v flaskmatning så äter hon från tallrik men bara kokt torsk allt annat vägrar hon. men jag är ändå lättad o glad att hon vill äta det iaf

Svar på tråden Kattungarna vägrar äta annat än di!!!!