Inlägg från: Cissi2801 |Visa alla inlägg
  • Cissi2801

30+ som väntar på PLUS

Kit skrev 2015-07-08 19:06:32 följande:

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

Hejsan!

Här är en till 30+:are som försöker bli gravid... Då såklart efter ett missfall...
    Fick starkt på ÄL Stickan idag, har sexat redan innan, så vi får se...

Som sagt jag hänger gärna på här
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-08 23:51:49 följande:

Fy va trist med missfall - är det första barnet?
    Vi får hålla tummarna för resultat på ÄL :)
    Jag har ingen aning om vad jag ska vänta mig i fråga om hur fort/långsamt. Första försöket för mig.

CarroK skrev 2015-07-08 21:57:01 följande:

Här är en till! Slutade med p piller i feb 2015 och än inget plus men det är först nu som jag börjar få nån koll på kroppen.

Det kan ta ett tag. Jag hade haft p-stav i över tio år när jag slutade med hormoner och det tog åtminstone ett halvår innan min men var regelbunden igen. Nu är jag väldigt regelbunden så jag hoppas att vi kan pricka in liggat på "rätt" dagar, ;)

KUL att vi är några {#emotions_dlg.flower}

Tack, det kan gå fort för många, men för andra kan de ta ett år innan man blir gravid... Men försök att inte tänka så mycket på de, visst de e lätt å säga, men jag vill önska dig lycka till och hoppas plusset är runt hörnet...
    Vi försöker att inte tänka på de...
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-09 18:51:44 följande:
    CarroK skrev 2015-07-09 08:25:00 följande:

Jag försöker också intala mig själv att de kan ta tid utan att nått är fel men de är svårt. Min sambo är helt cool, han tänker inte alls på de men jag antar att de är annorlunda för tjejer. Man analyserar sin kropp på ett annat sätt. Jag har ÄL nästa helg, min cykel har stabiliserats till 27 dagar de två senaste. Så de känns skönt iaf.

Ja, vi har sagt att vi ska ha den inställningen till att börja med. Vi fortsätter som innan utan att planera sexandet och ser vad som händer. Vi fick nyss besked att min man fått tillfälligt jobb på en annan ort i sex månader och kommer att vara borta på veckorna..Håller tummarna för att vi lyckas pricka rätt nån helg Oskyldig

Hej Jenka81 och välkommen :) Spännande med en fyra. Jag är också 34 men vi försöker att få våran första.

Jag är helt lost när det kommer till alla förkortningar..nån som kan hjälpa mig?

ÄL= ÄggLossning
    BIM=?

Har ni tips på nån bra app? Jag har koll på mensen med Period Tracker och den ger en beräknad dag för ÄL. Har hört att det ska finnas nån som man tempar till för att få exakt ÄL-dag.

Lycka till... Har ägglossning nu, så får se vad som händer... Vill gärna få till plusset denna månaden och att graviditeten fullföljs
  • Cissi2801

Tror att mensen är försenad nu... Skulle ha bim idag... Ska snart ner och köpa gravtest... Håll tummarna tjejer

• Cissi2801
    CarroK skrev 2015-07-17 19:28:25 följande:
    Hur har de gått?
    De visade negativt, ska vänta en vecka till innan jag tar nästa test, om inte tant röd kommer på besök
  • Cissi2801
    Cissi2801 skrev 2015-07-18 08:32:12 följande:
    De visade negativt, ska vänta en vecka till innan jag tar nästa test, om inte tant röd kommer på besök
    Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-21 18:27:07 följande:
    CarroK skrev 2015-07-15 15:22:41 följande:Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
    Man kan ju i vilket fall ha kul på väg till plusset ;) Här är det tyvärr tunnsått med försöken. Mellan träningar, jobb och sommaraktiviteter stupar vi i säng varje kväll...VÄLKOMMEN! :)
    Cissi2801 skrev 2015-07-20 21:58:42 följande:Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...

Meeen... Håller tummarna!

Jag ska ha mens nu vilken dag som helst. Hinner ha en ÄL innan mannen drar på jobb borta, det blir också första "riktiga" försöket.
    Tack... Måste vänta till fredag innan jag kan testa igen... Eller på lördag morgon... Lycka till själv
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-21 18:27:07 följande:
    CarroK skrev 2015-07-15 15:22:41 följande:Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
    Man kan ju i vilket fall ha kul på väg till plusset ;) Här är det tyvärr tunnsått med försöken. Mellan träningar, jobb och sommaraktiviteter stupar vi i säng varje kväll...VÄLKOMMEN! :)
    Cissi2801 skrev 2015-07-20 21:58:42 följande:Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...

Meeen... Håller tummarna!

Jag ska ha mens nu vilken dag som helst. Hinner ha en ÄL innan mannen drar på jobb borta, det blir också första "riktiga" försöket.
    Tant röd stod i dörren nu på morgonen... Blir och försöka nästa månad
  • Cissi2801

När kan man känna de första symtomen om man är gravid??

• Cissi2801
    skatergirl81 skrev 2015-08-07 09:58:11 följande:
    En del säger ju att de känner när ägget fäster men det är nog väldigt olika, man har ju en tendens att känna efter väldigt noga!
    Ja, det är sant..

För jag börjar känna av lättare mensvärk och att brösten gör ont
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS