• MattyBRaps

Löpningstips

Hej alla Skrattande
    Jag är en kvinna som är 172 cm lång, väger ca 60 kilo och har ett midjemått på 77 cm. Jag skulle jättegärna vilja "lära" mig springa eller liknande. Är ute efter att få bättre kondition och minska mitt midjemått. Jag har endast sprungit 1-2 gånger och tycker att det är så sjukt tråkigt. Jag är väldigt stillasittande och gör inget speciellt på min fritid. Tidigare så har jag haft extrema knäproblem men har fått hjälp och ska snart operera mig Obestämd så jag har inte kunnat träna över huvud taget på jättelänge. Så jag undrar nu om någon kan dela med sig olika "scheman" och tips Skrattande. Helst utan hjälp av maskiner och gym Tungan ute. Ska tillägga att jag tidigare varit väldigt aktiv, genom olika "lekar" (som kull, fotboll osv. vi var ett litet kompisgäng som umgicksSkrattande). Sedan så var jag även i mycket slagsmål och fick och använde då mycket muskelstyrka, eftersom jag inte ville förlora så tränade jag mycket i muskelväg men har nu tappat en stor del av det.... Så om ni har tips på enkla muskelbyggande hemmaövningar så dela gärna med er med det med Solig

Förlåt för ett hoppigt inlägg, det är mitt första Flört
    (Och det där med "forum" och "kategori" så har jag ingen aning om vad jag skulle valt, så det kanske hamnade lite fel. Ber om ursäkt för detGlad)
  • Svar på tråden Löpningstips
  • StevenDiese

Inte för att du verkar behöva ditt midjemått...

Men mitt bästa tips är att inte springa för fort. Spring så långsamt som är möjligt i början.

Anpassa sedan farten efter flåset.

• StevenDiese
    StevenDiese skrev 2015-07-10 00:27:38 följande:

Inte för att du verkar behöva ditt midjemått...

Men mitt bästa tips är att inte springa för fort. Spring så långsamt som är möjligt i början.

Anpassa sedan farten efter flåset.

*minska
  • zandraw

Stora löparboken för kvinnor av Lovisa "lofsan" Sandström och Jessica Almenäs! På lofsan.se finns också jätte många bra tips!
    Lycka till! ????

Svar på tråden Löpningstips