• Rolitza

Varför är det så knäckande att bli dissad?

Ha, ha... 10% av de jag blir intresserad, blir intresserad av mig?

Vad kom den siffran ifrån, snarare 0.003% för mig. Tror det varierar väldigt från person till person. Har i princip aldrig träffat en kille som är intresserad av mig samtidigt. Antingen är han intresserad först och inte jag, sen viceversa. Eller så är han inte intresserad alls. Eller så är han mest intresserad av ett ligg och jag inklusive alla andra tjejer som ser någorlunda normala ut är intressanta i det syftet.

Och jag är 30+. Det tär på självkänslan så klart och har slutat med att jag gett upp allt vad dejting heter och inte haft ett förhållande på 10 år. Jag är en helt vanlig tjej ska tilläggas, ser helt ok ut och har utbildning, bra familjeförhållanden, jobb etc om det nu har nån betydelse, vilket det inte har.

• Rolitza

Jag tror också att alla människor funkar väldigt olika på att ha kapaciteten att bara lägga ner och bli intresserad av nästa. Om det inte är det ytliga man faller för utan om man verkligen tycker om någon så funkar det inte riktigt att bara ta nästa att försöka med. Vi är ju inte robotar.

Så säkert är det förklaringen till att det inte funkar för mig, blir extremt sällan intresserad av någon.

Men några tips kan vara att fokusera på sig själv istället och inte ta kärleken på så stort allvar. Skaffa intressanta hobbies som gör att annat kommer i fokus, skaffa intressant jobb och utbildning.

Sen tänka på alla dåliga saker med personen för ofta så förskönar man en person. Han var ändå inget att ha i stil med surt sa räven..

• Rolitza

Usch, man måste vara så hårdhudad när det gäller dejting och tror att det är många som inte kan vara det och att det är därför man ger upp. Ivf för mig och en del jag känner.

Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?