• Anonym (Närhet)

Näst intill omöjligt...

Hur gör man för att träffa en person av samma kön när man bor i en småstad, inte ränner på krogen och aldrig testat innan? Känns näst intill omöjligt.

• Svar på tråden Näst intill omöjligt...
  • Giovanna

Internet. Finns någon RFSL lokalavd. i närheten? Det är inte omöjligt men kan kräva lite mer sökande!

• Anonym (Närhet)

Tack! Kikade på RFSL och de hade nån form av café. Kanske får prova gå dit när de öppnar i höst. Tack för tipset ????

• Anonym (Närhet)

Tack! Kikade på RFSL och de hade nån form av café. Kanske får prova gå dit när de öppnar i höst. Tack för tipset ????

• Anonym (Närhet)

Ska vara ett. ! Såklart ????

• Anonym (internet)

Internet säger jag, allt från dejtingsidor till hbtsidor till vanliga mötesplatser som t ex FL.
    RFSL skulle jag ta det lite försiktigt med om jag var du, om du går dit var på din vakt. Det är INTE en trevlig förening!

• Anonym (GayIsNotTheWay)

Sätt upp en lapp på ica's anslagstavla "söker någon med samma störning som mig!".

• Anonym (bubbis)

Internetdating? :)

• Giovanna

O, klart du ska gå dit! Du kanske inte träffar din själsfrände där men du kan få en ingång till en gemenskap, tips, råd, sällskap... Och du slipper känna dig som det enda icke-hetero:t i Lillköping, för det är du garanterat inte :) Lycka till!

• Anonym (Närhet)

Tack:)

• Anonym (internet)
    Giovanna skrev 2015-07-12 21:53:48 följande:

O, klart du ska gå dit! Du kanske inte träffar din själsfrände där men du kan få en ingång till en gemenskap, tips, råd, sällskap... Och du slipper känna dig som det enda icke-hetero:t i Lillköping, för det är du garanterat inte :) Lycka till!

Är du medlem eller har varit?
  • Giovanna
    Anonym (internet) skrev 2015-07-12 21:52:14 följande:

Internet säger jag, allt från dejtingsidor till hbtsidor till vanliga mötesplatser som t ex FL.
    RFSL skulle jag ta det lite försiktigt med om jag var du, om du går dit var på din vakt. Det är INTE en trevlig förening!

Har du dåliga personliga erfarenheter av RFSL? RFSL är ett gammalt förbund med över 6000 medlemmar. Hur kommer det sig att du dömer ut hela organisationen? Jag har goda erfarenheter av RFSL, både lokalt och riks. RFSL har drivit våra frågor i 65 år, vi skulle inte vara där vi är i dag utan RFSL.
  • Giovanna
    Anonym (internet) skrev 2015-07-12 22:01:17 följande:
    Är du medlem eller har varit?
    Ja, jag är medlem. Är du?
  • Anonym (internet)
    Giovanna skrev 2015-07-12 22:03:33 följande:
    Har du dåliga personliga erfarenheter av RFSL? RFSL är ett gammalt förbund med över 6000 medlemmar. Hur kommer det sig att du dömer ut hela organisationen? Jag har goda erfarenheter av RFSL, både lokalt och riks. RFSL har drivit våra frågor i 65 år, vi skulle inte vara där vi är i dag utan RFSL.
    Jag har extremt dåliga erfarenheter av RFSL över hela Sverige. Dom må ha varit viktiga förr och har säkert massor av vettiga medlemmar. Men enligt mig är dom som är aktiva (och riktigt aktiva) i 9 av 10 fall rena psykopater och energitjuvar. Jag kan ärligt säga att jag har aldrig träffat värre människor på något ställe. RFSL är svenskt föreningsliv gone so fucking wrong det bara kan. RFSL är idag i princip en lekstuga för ett fåtal översittare.
  • Giovanna

Naturligtvis är inte 90% av RFSL:s medlemmar psykopater, det faller på sin egen orimlighet. Tråkigt att Anonym (internet) har dåliga erfarenheter men jag tycker du ska gå dit med öppet sinne och se vad det är för folk du träffar. Att gå på cafékvällarna kan vara en bra början :)

Svar på tråden Näst intill omöjligt...