• Zandra f

hjälp mig att formulera brev till domare/åklagare

Skulle någon vilja hjälpa mig att formulera ett brev till domare eller åklagare för att få dom att släppa på restriktioner så att mina barn kan få träffa sin pappa. Dom har inte träffat sin pappa på åtta veckor nu...samt att vi ligger i skilsmässa och har ju givetvis en massa att reda ut då gällande egendom. Ekonomi osv.

• Svar på tråden hjälp mig att formulera brev till domare/åklagare
  • Långbenopluto

Det spelar ingen roll vad du skriver... har han restriktioner så kommer han fortsätta ha det tills åklagaren säger annat.

• Steven01

Restriktionerna är till för att man inte ska kunna försvåra utredningen, förstöra bevis eller påverka vittnen och annat. Sen använder åklagaren detta också för att "mjuka upp" den misstänkte så att den ska prata och helst erkänna. Så nej, ett brev från dig spelar nog ingen större roll.

• Kjell2

Prata först med hans advokat. Kan vara bra om ni kör i samma spår.

• Kjell2

Försök också ta reda på varför han har restriktioner.

• Zandra f

Rättegången är över dom kommer på söndag sen kan de ju överklaga givetvis. Ja är för att inte påverka utredningen men utredningen är väl kalr om rättegång varit?
    är inte så insatt i detta ju!
    han erkänt brottet brottet.

• Kjell2
    Zandra f skrev 2015-07-13 21:43:24 följande:

Rättegången är över dom kommer på söndag sen kan de ju överklaga givetvis. Ja är för att inte påverka utredningen men utredningen är väl kalr om rättegång varit?

är inte så insatt i detta ju!

han erkänt brottet brottet.

Har rättegången varit brukar restriktioner släppas. Vad säger Hans advokat? Blev han kvar i häktet?
  • Zandra f

Ja han är kvar i häktet

• Kjell2
    Zandra f skrev 2015-07-15 15:30:32 följande:

Ja han är kvar i häktet

Då blir det troligtvis en fällande dom. Restriktionerna brukar släppas när domen vinner laga kraft.
  • Steven01

Att det blir fällande dom är nog givet, man kan också anta att han blir kvar i häktet pga flyktrisk. Är man från ett annat land kan det bli så.

Svar på tråden hjälp mig att formulera brev till domare/åklagare