Han tar aldrig semester och lämnar i stort sett inte närområdet. Det är första semesteråret sen skilsmässan så vi har inget avtal om extratider. Skulle han be om en extra vecka så hade jag självklart gett honom det. Jag började förbereda honom om att jag skulle iväg på semester redan i april. Redan då satte han sig på tvären. Jag har ställt upp på honom sen seperationen. Han ville tillfälligt byta helger så att han kunde jobba skift och självklart gjorde jag det även om det sabbade en helg jag redan hade planer för. Jag kör även till dagis samt hämtar barnet varje dag under hans veckor då han tycker att det är en onödig körning och att han skulle inte hinna till jobbet i tid. Jag gör allt han hitintills har bett om. Men han ställer inte upp för mig utan gör allt för att sabotera. Så nej, det är inte jag som gör allt krångligare, allt jag har bett om är att be om några extra dagar utav hans vecka och sen gjorde jag väl misstaget med att vara så pass ärlig att säga mina planer om att köra söderut i Europa.
Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-14 16:48:24 följande:
Hur mycket umgänge har pappan på sin semester och hur mycket umgänge har du på din? Är det verkligen så att han krånglar och inte du som gör saker mer omständigt än vad sig bör? Tråden är inte nyanserad det minsta lika så din text, väldigt enkelspårigt som alltid på detta familjeliv.
Du är trots allt inte ensam om dina barn, ni är två föräldrar med olika syn. Medla kommer man långt på, även den dagen man själv inte vill det den andra påtrycker ihärdigt.